lördag, maj 09, 2009

Trevlig provning!

Nu har Johan och Carl gått hem och jag ska alldeles strax lägga mig.

Vi hade en mycket trevlig provning. Vi inledde med vörten till min senaste brygd, Red Tail Midsummer Ale. Sedan tog vi oss en Nynäshamn Ekholmen Ekologiska Ale som jag varit sugen på att prova. Jag gillar ju ekologiska produkter. Vi fortsatte med två mysterieflaskor som jag rotat ut ur förrådet. Gamla brygder jag inte etiketterat och som jag inte är skitnöjd med. Dessutom vet jag inte vad de är. Riktig blindprovning!

Dags för lite paus. Amanda hade slängt ihop en efterrätt till middagen vi åt innan Carl och Johan kom (dubbelrökt abborre med gulbetsbiffar - tokgott). Typ amerikansk pannkaka med socker och äpplen efter förlaga från Fab Five. Supermums. Efter denna magnifika måltid provade vi en Lucky Blended Ale så jag kunde få lite utomstående kritik på ölet.

Efter detta provade vi Schneider Hopfen Weiße, vartefter vi provade Smörpundet Porter samt lagrad Smörpundet från 2007, den som finns att köpa på bolaget. Vi avslutade med lite Westons Cider som vi inte recenserade.

Naturligtvis fann vi tid att sitta och kolla på YouTube på diverse dumma klipp, som Johan Glans gör Darth Vader vilket ledde till en legoversion av Darth Vader beställer lunch. Vi kollade också på Norges bidrag till Schlager-EM vilket gav den självklara kopplingen till David Hasselhof äter hamburgare från golvet. Det var logiskt då.

In i drömmen!
Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar