fredag, maj 29, 2009

Köpenhamn 27/5 - Daniels inköp

Som sig brukligt är efter att ha företagit sig en shoppingresa så tänker även jag visa upp mina nya bäbisar. Ølen. Ja, jag gillar danska bokstaven ø.

Här är inköpet från Fish n Beer:




Bilden ska vara klickbar. Hoppas jag.

Jag köpte en trevlig blandning öl. Lite som jag varit sugen på och inte provat. Lite som jag provat och ville ha igen. Sen lite impulsköp. För att inte tala om fyra burkar Ølfabrikkens Porter som jag ska ha som "fulöl" - alltså ta med till grillning i min lilla kylväska eller bjuda halvintresserade kompisar på. Jag har ju nästan bara "finöl" hemma märker jag, inget att ta en vardag eller bjuda på. Får brygga lite bjudöl.


Sedan handlade jag lite på Ølbutikken också. Längst till höger står gratisflaskorna från Fish n Beer.





Den som jag tycker ska bli mest intressant att prova, om än inte idag kanske, är Hornbeers Caribbean Rumstout. Jag hade inte tänkt köpa den, men blev lite övertalad. Så här ser baksidan ut:


Hoppas den är klickbar och att det går att läsa texten. Ekfatslagrad imperial stout med rom, kaffe och rökmalt. Mums. Ska ta och smaka den, och om den faller mig i tycket (vilket den troligen gör - jag är en sucker för stouts) så köper jag några stycken för lagring vid nästa besök i Köpenhamn.

Sen får jag se till att prova Mikkellers single hops och Beer Heres ölar innan 1 juni så jag inte blir sur för att de "redan finns i Sverige." Lite värde i att prova dem innan dess. Eller något. Suck. Jag är fortfarande riktigt nöjd med resan och inköpen!

Mest nöjd är jag med Cantillon Blåbær, Hornbeer, Hemel & Aarde, Pride of Nekron, Santa's Little Helper och BrewDog Tokyo.

Jag såg BrewDog/Mikkeller Devine Rebel men har den på gång på annat sätt. Mycket förväntansfull.

In i mörkret!
Daniel

2 kommentarer:

  1. Skön samling!
    Jag blev också övertalad av kvinnan på Fish'n'Beer att köpa en Carribean Rum Stout, så en sådan står i källaren. Ska bli kul att höra vad du tycker om den..

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt killen på Ølbutikken som övertalade mig. Jag tyckte det var lite kul att prova en øl av Danmarks premiärministers bror.

    Ganska förväntansfull så jag blir nog lite besviken tyvärr. Tråkigt att man funkar så.

    Nu sitter jag och planerar en liten rolig provningsmetodik för mina single-hops ölar. Tyvärr har jag ingen Cascade hemma. Kanske kan ersätta med Centennial som inte är helt olik. Simcoe har jag i alla fall.

    Daniel

    SvaraRadera