fredag, maj 15, 2009

Svårt att hålla mig nu.


Nu är det svårt att vara jag. Jag var på bolaget och handlade idag. Har mycket godsaker som jag är nyfiken på hemma.

Lite nyheter köpte jag och så hittade jag några flaskor Nynäshamns Smörpundet 2007. Jag vill spara dem några år och prova då. Jag plockade några flaskor Shipyard Imperial Porter. Smakar en, sparar tre. Jag hoppas den är bättre än de övriga ölen från detta bryggeri som Rekan, dempa och affe har erfarenhet av. Annars hittar jag nog avsättning för den ändå, har några portergalna vänner och familj som nog gärna provar med mig.

Jag försöker inbilla mig att frakten över Atlanten har bidragit till att öl med mycket humlesmak och -arom har försämrats. En vecka i varm container kanske gör att en del aromer försvinner. Imperial Stout borde inte vara lika beroende av humlesmaken för att vara en kompetent öl. Vi får se helt enkelt!

Plockade en La Roja till Carl som är sjuk. Jag tycker den är för dyr och jag är nog inte helt förtjust i deras stil heller. Rekan berättar att denna öl är lite åt det syrligare hållet. Då förstår jag att Carl vill åt den!

Jag plockade på mig lite annan öl också som jag är sugen på att prova och prova tillsammans med andra ölar. Mer om det när jag dragit ihop till en provning. Jag har inte provat Fuller's IPA som kom som nyhet 1 april. Underligt. Misstänker att den kommer vara välbalanserad och inte så humlig som jag har börjat vänja mig vid att (amerikanska) IPA brukar vara. Pale ale, karamellmalt, Golding, Fuggle, Target låter som ett beprövat koncept. Ska bli skoj att prova!

Typiskt, batterierna i kameran är slut och jag hittar inte laddaren. Blir inga fler bilder då.

Snart är det helg! Eller, jag jobbar inte idag ändå, men något ska vi väl fira?

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar