fredag, maj 29, 2009

Nyheter i beställningssortimentet 1 juni och en Simcoe-teaser

Jag sitter och slösurfar lite på Systembolagets hemsida och hittade fram till nyheter i beställningssortimentet den 1 juni. Jag har inte läst överdrivet mycket om de som inte kommer från Brill, lite på Imperial Stout, Stouter, Stoutest och en kortis på dempabeer. Det är ju kollikrav på allt, hade varit skoj att prova någon enstaka.

Jag är lite sugen på någon/några 88428 Hökhålts Sommarale, kollikrav 15st. Hade varit kul att få tag på en 89859 Eskilstuna Jubileumsöl också. Det blir väl att pallra sig till krogen för att få smaka. Hade det inte varit 24st i ett kolli 88052 Rodenbach Grand Cru hade jag beställt in det. Tråkigt när det blir lättare att åka till Danmark för att handla än att gå till bolaget.

I övrigt kommer jag nog kunna hitta lite roliga 'vanliga' nyheter att inhandla på måndag. Härligt att gå till bolaget en måndag kl 10, mycket stammisar då :)

Bitter, men det går väl över. Jag förbereder en provning av Mikkellers Simcoe Single Hop IPA som jag köpte, jag kan ge en liten förhandstitt:



Tanken är att testa den på två sätt, som den är och torrhumlad. Mest för att det är kul och för att jag kan. Synd att jag inte har någon Cascade hemma, men jag ska ju beställa från Humlegården i veckan. Får slänga in en beställning på Cascade då så kan jag göra samma typ av provning med Mikkellers Cascade Single Hop IPA. Roligt.

Detta inläggs avslutande reflektion är att man får ont i magen av att dricka sockerdricka vars bäst föredatum var för över två år sedan.

Daniel

2 kommentarer:

  1. Marc Schuterman29 maj 2009 kl. 16:45

    Coolt med torrhumlad Simcoe IPA! Du får berätta sen hur det smakade!

    Mvh
    Marc

    SvaraRadera
  2. Tack för länken! Tycker att er blogg är riktigt bra, och framförallt riktigt väluppdaterad!! Själv hoppas jag få tillgång till Eskilstuna Jubileumsöl när flickvännen passerar där i samband med Eskilstuna ölfestival (Hon är uppväxt där).

    SvaraRadera