söndag, maj 24, 2009

Neeej

Jag blev olycklig. Jag röjde lite i förrådet och flyttade omkring på saker. Naturligtvis tappar jag en flaska öl i marken, så den sprängs.

Den var på väg ner, jag såg den. Jag hade lite grejer i högerhanden men fick känning på flaskan med vänster hand, lyckades trycka till den mot en stolsrygg. Den balanserade och stod stilla ett tag (kändes det som, det var nog ingen tid alls egentligen). Sen försvann den. Ett litet puff hörde jag.

Kanske hade jag tur? Det är ju trä just där den landade, den kankse klarade sig? Flytta undan allt skräp som stod i vägen. Nix. Trasig flaska och öl på golvet. Det är tråkigt att städa undan och det är trist för jag tänkte ha den flaskan i en provning av tre olika öl. Nu måste jag gå och köpa en till.

Det kunde ha varit mycket värre. Det kunde varit en av mina dyra eller svårersatta flaskor. Jag hade inte varit lycklig om det var en Hel&Verdoemnis, en Nøgne Dark Horizon 2nd edition eller någon annan årgångsporter. Nu var det en jag kan ersätta genom att ta mig till bolaget och ge dem några kronor. Hoppas jag fick bort tillräckligt mycket vätska så inte förrådet stinker krog klockan fem på morgonen nu.

Daniel

2 kommentarer:

  1. Tur i oturen att det inte var något riktigt ovanligt du tappade i alla fall. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja onekligen. Hur gick Beermakers förresten?

    SvaraRadera