söndag, maj 17, 2009

Lucky Blended Ale igen

För ett tag sedan fick jag prova Daniels Lucky Blended Ale igen. Det var mycket spännande att se vad som hänt på flaska de senaste veckorna. Första gången tyckte jag att den var god men något spretig. Det fanns klart potential men jag var inte riktigt nöjd.

Lucky Blended Ale
Doften är inte alls lika dan som jag kommer ihåg den. Här har det hänt mycket. Det som Daniel hävdar att jag tyckte var grapearom men snarare påminner om pomerans var nästan helt borta. Istället doftar det Irish Coffee, mjölkchoklad lite humle och i bakgrunden aprikosskal (rester av den estriga pomeransen). Riktigt angenämt.

I smaken återkommer inte helt oväntat Irish Coffeen med något mer kaffe, mjölkchoklad och en del humlebeska. Lakritsen som var väldigt tydlig innan är nästan helt inbäddad och bidrar istället till fylligheten.

Munkänslan är lätt gräddig med medelstor kropp och en lätt kolsyra.

Bra: Det här bådar gott Daniel!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar