måndag, maj 11, 2009

Lilla Linné


Av GP Två Dagar framgår det att Linnéterassen på Linnégatan i Göteborg har tagit över Muffins lokaler nere på gatan. Där kommer man i början på juni att öppna upp öl- och vinbaren Lilla Linné som endast kommer att servera svenskt öl, vin och tapas.

Linnéterassen har redan idag ett relativt stort ölutbud. Förhoppningsvis kommer vi att få se ett gäng roliga svenska mikrobryggerier på fat. Gärna Dugges från grannstaden Mölndal och Grebbestads Lunator (på flaska) framåt hösten.

Förövrigt noterade jag i förra veckan att en av affärerna i Saluhallen Briggen i Linné har ett riktigt roligt utbud. Där kan man köpa mackor och sallad akompanjerat av flera olika flaskor från Dugges, Oceanbryggeriet och Grebbestad, däribland nämnda Lunator. Jag har för mig att samtliga flaskorna låg på 60 kr styck.

2 kommentarer:

  1. Om du är sugen kan vi ju sätta oss med en Lunator -05 och -07 och jämföra någon kväll?

    Tar du med något annat så kan vi kalla det en helkväll :)

    SvaraRadera
  2. Tja, jag kan åtminstone ta med mig en Carnegie Starkporter 2003. Har säkerligen fler roliga grejer i gömmorna.

    SvaraRadera