tisdag, maj 19, 2009

Nyheter i juli, augusti och september

Som jag nämnde igår ser jag som vanligt fram emot de kommande nyheterna. Var lite nyfiken på vad den mycket trevliga leverantören Brill hade på gång. Efter en mailfråga fick jag ett snabbt svar. Det blir en riktigt rolig sommar och tidig höst:

1 juli
Hantverksbryggeriet Sotarn 4,3% 33 cl, beställningssortimentet + lokal butik i Västerås

Hantverksbryggeriet Narren % 33 cl, beställningssortimentet + lokal butik i Västerås

Hantverksbryggeriet Kosacken 7,5% 33 cl, beställningssortimentet + lokal butik i Västerås

Hantverksbryggeriet Munken 9,5% 33 c l, beställningssortimentet + lokal butik i Västerås

Hantverksbryggeriet Baronen 9,0% 33 cl, beställningssortimentet + lokal butik i Västerås

Ölands Gårdsbryggeri Token från Öland 7,5% 33 cl, beställningssortimentet + lokal butik på Öland

15 augusti
Hoppin' Frog Mean Manalishi 8,2%, T6
Hoppin' Frog BORIS The Crusher 9,4%, T6

1 september
Sigtuna Oktoberfest 5,5%, säsongslansering
Sigtuna Black October 5,0%, säsongslansering

15 september
Southern Tier Hoppe 8,0%, T6
Southern Tier UnEarthly 11,0%, T6

Jag ser verkligen fram emot ölen från Hoppin' Frog och Souther Tier. Mums!

Slutligen pratade jag med en säljare på Systembolaget i Nordstan (vinkällarbutiken) angående det minskade antalet nyheter på bolaget i framtiden. Jag var lite orolig för att det inte bara skulle gälla viner (där man ibland bara tar in 30-talet flaskor) utan även öl. Den informationen hon hade fått var att framförallt mitt i månaden-nyheterna skulle beröras, och då vad hon visste inte ölen. Hoppas att det stämmer!

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Bra information! Blir nog en tur till Västerås den 1 juli. Kul med Southern Tier oxå.

    SvaraRadera
  3. Hoppin' Frog och Southern Tier måste man ju bara ha. Kanske blir till att köa.

    SvaraRadera
  4. Väldigt nice med Boris The Crusher!

    SvaraRadera
  5. Marc Schuterman20 maj 2009 kl. 18:24

    Just det, jag glömde ju bort Dark Hops! Från 1 juni finns Dark Hops 8,5% 50 cl från Beer Here (Christian Skovdal Andersen som startade Ølfabrikken) i beställningssortimentet. Är dock lite osäkert om vi hinner få in den redan till den 1 juni, troligtvis blir det snarare runt 10 juni.

    Mvh
    Marc Schuterman
    Brill & Co

    SvaraRadera
  6. Jag ska nog beställa lite Dark Hops. Om det är kollikrav på den har jag lite att byta bort :)

    SvaraRadera
  7. Marc Schuterman20 maj 2009 kl. 21:48

    Daniel, det blir kollikrav tyvärr, eftersom det blir så mycket dyrare att skicka enstaka flaskor. Men den håller iallafall till maj 2014 om man vill spara lite :)

    SvaraRadera
  8. @Marc: Är det möjligt att beställa en blandlåda från er, dvs lite olika flaskor för att nå upp till kollikravet?

    SvaraRadera