tisdag, maj 12, 2009

Amerikansk öl-tv

Jag har nyligen upptäckt amerikanska BeertapTV där några amerikanska killar har ett antal olika shower om öl. De mest aktiva showerna är Taste Buds där de testar en hel del intressanta öl och Beer Buzz där de varje vecka sänder ölnyheter.

Dessutom rekommenderar jag britten Zak Averys The Beer Boy som Rekan tipsade om för några dagar sedan. Jag har följt hans öltester via YouTube i något år och har fallit för hans sköna inställning till öl. Ta en särskild titt på när han testar Cantillon Lambic Kriek eller när han står ute i kylan och testar Goose Island Bourbon Stout.

3 kommentarer:

  1. Jag kollade en del på ölrecensioner på YouTube men hittade inget riktigt seriöst. Det var efter detta jag började kolla bloggar. Jag tror droppen kom när jag tittade på en kille som recenserade öl i sitt badrum. Mycket underligt.

    SvaraRadera
  2. Just det. Jag tycker det är skoj med mer lokala grejer, oftast mer relevant. Jag kollar lite på en kanal som ligger i blogglistan till höger. Femkommanoll.tv: http://www.femkommanoll.tv/ Intressant och hyggligt välproducerat. Håll koll i blogglistan!

    SvaraRadera
  3. Hehe, suttit och kollat lite på BeerTap TV. De har ett program som jag tyckte skulle vara intressant, The Brewmaster Chronicles. Programmet är väl sådär, men jag tyckte att det var himla kul att kolla på bryggmästaren från Trinity innan han får börja prata. 1min20. Kolla hans ögon.

    http://beertaptv.com/TheBrewmasterChronicles/

    SvaraRadera