måndag, maj 11, 2009

Inga höga förväntningar

Då var det dags att prova reaölen, Saranac Black Forest. Jag har inga höga förhoppningar, tyvärr. Jag förväntar mig en mörk öl av lagerkaraktär med lätt till medium beska. Alltså en vanlig Preppen med lite färg då. Jag fick en kommentar tidigare också som hjälpte ner förväntningarna. Priset var i alla fall det rätta.

Till provningen.

Utseende: Lätt halvljust skum. Vätskan är klar och röd. Ser inbjudande ut!

Arom: Liten doft. Lätt choklad och grape i samklang. Viss sötma.

Smak: Lite grape, hygglig beska jämfört med min förväntan, lite choklad och lätta rostade toner. Eftersmak av lätt kaffe.

Munkänsla: Lite hård kolsyrning, medium kropp.

Denna öl lämnar inga större intryck. Den slinker ner utan att göra sig komplicerad. Trevligt om det är vad man gillar. Jag vill gärna ha lite "motstånd" varför jag inte tycker om denna öl så mycket. Inte ens till det facila priset 8.80kr för 355ml. Schysst APK för den som är intresserad, den är 5,3%

Ölen är amerikansk till ursprunget och jag tror att denna är gjord för ett segment av marknaden som kallar sig intresserade av öl men som inte är så initierade. Om ni fattar vad jag menar. Det finns bra pengar att tjäna där, så inget fel med det! Jag dricker nog upp denna och köper inte igen.

Nu kommer "bloggen-dagboken" till sin rätt. Tidigare hade jag tänkt att jag inte gillar denna, kom ihåg att inte köpa igen. Sen hade jag stått på bolaget några veckor senare och kommit ihåg ölen, men inte varför jag kom ihåg den och hade då köpt den igen! Jackpot, nu slipper jag!

Betyg, ja det blir inte svårt att lista ut: Kass.

Daniel
Inga tända stjärnor där.

Ha det underbart!
Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar