torsdag, maj 28, 2009

Ölinköp - Carl

Som vanligt har Daniel redan sprutat ut ett väldoftande inlägg med en kraftig smak av kaffe och choklad ackompanjerad av en fyllig kropp. Ska fatta mig kort för att sedan återvända till studierna i internationell politik inför nästa veckas tenta.

Gårdagens inköp gick i surölens tecken. Är helt såld på allt från Cantillon varifrån jag nu lyckats få tag på en massa tidigare osmakade flaskor. Av samma typ är även Boons Oude Geuze Mariage Parfait som jag länge har velat testa. Utöver huvudrollsinnehavarna satsade jag på flera småflaskor i mellanprisklass. Ville ha ganska många olika öl utan att anstränga studentplånboken allt för mycket. Nästa gång lär det bli färre men dyrare flaskor. Då ska jag ha läst in mig på danska bryggerier. Har i stort sett koll på Mikkeller och Beer Here just nu.

Gårdagens fångst:




Hela gänget samlat.

2 kommentarer:

  1. Haha jag gillar tagsen "skryt och välfärd".

    Många trevliga öl.

    SvaraRadera
  2. Mycket godsaker! Kan bara hålla med om att Cantillon gör riktigt bra shit.

    SvaraRadera