torsdag, augusti 20, 2009

Korta nyheter för dagen

Lite korta nyheter sammanslängda i ett inlägg så det inte blir så många inlägg om dagen!

Ölrepubliken, det som antas vara nya namnet på gamla Delirium i The Rovers regi, lutar mer åt Öl*Republiken om nu klisterlappen nedan och krogens namn hör ihop. Om Flashback säger det måste det vara sant, eller hur? Jag undrar om de använder sig av lite gerilla marketing.

Jag och Carl skulle till Hemköp för att handla grejer att dofta på under vår station på fredagen för studenterna under nollningen. Då uppmärksammade jag en klisterlapp som satt på en skylt. Interesting!



Sexy shit! (Ja, filnamnet är bara för att du ska få skit från din fru/flickvän/sambo. HAHAHA). Inget innehåll på den hemsidan än, men goda nyheter, den är parkerad hos Loopia.

Apropå att göra reklam medelst domännamn utan innehåll har jag och Carl spenderat en del av dagen med att trycka affischer och flyers för den resa till Stockholm Beer & Whisky som vi anordnar för studenter varje år. (OK, tredje året i år, men det låter bättre att säga varje år). Vi har fixat en schysst deal tycker jag, utpris till studenter 700kr för resa t/r med X2000, boende, inträde och SL-buss t/r. Inte illa pinkat va?


Sen kan man ju diskutera intelligensen med att åka dit sista lördagen när det är så jäkla mycket folk, men vi hade någon anledning till det. Minns inte vilken bara. Jag kör mina egna besök tors-lör em veckan innan. Jag har i vilket fall fått hem tågbiljetterna för resan upp. Hett tips är då: om ni ska åka sträckan Göteborg - Stockholm kl 06.42 den 26e september, välj inte vagn 3, om ni vill ha lugnt och skönt.

--

Mikkeller Black Tie Barrel Aged Imperial Stout som jag ordade lite om kommer troligen inte förrän nästa år enligt den gode Mikkel. Ligger fortfarande på fat och gottar till sig. Hans Tjekket Pilsner är inte dum alls, min låda börjar ta slut märker jag.

--

Sen blir jag återigen så ledsen att jag bor i Sverige. Det är jättebra på många olika vis. Verkligen. Och nyhetssläppet i november på Systembolaget är jättebra. VERKLIGEN! Men jag läste Ølbutikkens nyhetsbrev och blev avundsjuk. Kolla in detta:



Lambik från Girardin, på bag-in-box som de säljer ut, literpris, ta med egen flaska! Oude Lambik och Kriekenlambik. Det är ju som att handla lösgodis men det är öl! Vänner, det är sådant vi missar. Jag skiter i om jag kan köpa vin och mat på samma ställe, eller om jag kan köpa en burk starköl på 7-11 klockan 01. Det berör mig inte, jag har inte de behoven. Men att kunna gå till en specialbutik och köpa en exklusiv produkt, varför är det skadligt? VARFÖR? Gårdsförsäljning är väl en början, men inte målet enligt mig.

Jag vill öppna en specialbutik i Göteborg. Jag skulle sälja bara rolig öl. Från rolig lättöl till rolig lambik och allt möjligt. Mikrobryggerier, utländska bryggare, bryggare utan bryggeri, you name it. Bara bärs skulle jag kalla den. Jag skulle ha öppet kanske två dagar i veckan, annars skulle det inkräkta för mycket på min fritid. Och efter överrenskommelse naturligtvis.


Daniel

4 kommentarer:

  1. Det vore verkligen underbart att kunna gå till en riktig ölbutik med egna flaskor som man sedan fyllde med härlig lambik. Vem vet, om kanske 50 år vi kan göra det?

    SvaraRadera
  2. Jag ska dit nästa fredag. Hoppas de har något kvar då. Jag som är ny på det här med Lambics har en liten fundering. Det står att den är utan kolsyra och det kanske inte är så konstigt men jag undrar om den ska vara så eller ska man ta med sig en flaska för att sedan kolsyresätta den i den? Eller tänker jag helt fel nu? Vad skulle ni ha tagit med för flaska? Ska man kapsylera den?

    SvaraRadera
  3. Tanken är att den ska vara okolsyrad. Jag hade tagit med en VÄL rengjord gammal ölflaska med patentkork eller någon annan behållare med säkert lock. (Tråkigt att skvimpa ut det dyrbara innehållet tänker jag) Jag hade inte tagit en PET flaska, tycker att smakerna av det som var innan plus någon plastig ton går över i drycken. Jag är av skolan brunt glas.

    Personligen skulle jag kyla drycken innan jag dricker den, kanske bäst vid 10-12 grader för mig personligen. Där tycker väl alla lite olika.

    Hoppas du får en trevlig resa och inte minst vistelse! Ska du dit och ölturista?

    Daniel

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret. Ja jag och min blogkollega ska ta tåget ner, stanna en natt och sedan tåget hem. Ölbutikken och Fish&Beer ska besökas. Även en del trevliga pubar hinns med. Har aldrig varit i köpenhamn förut så det ska bli skoj.

    SvaraRadera