tisdag, augusti 04, 2009

Arenaöl - oväntat bra

Jag har inte varit på många konserter i mitt liv. Min första konsert var när jag var runt 12 och Europe var stora. Då gick vi dit. Det var häftigt men jag tyckte volymen var för hög.

Jag kan inte minnas fler konserter innan jag gick till Gröna Lund för att kolla Tommy Körberg under 2000-talet. Jag älskar ju musik så det är lite underligt att jag inte går på fler. I fredags var det hur som haver dags igen. Jag och Amanda hade fått U2 biljetter som bröllopspresent.

Väl på Ullevi satt vi och lyssnade på Snow Patrol som var förband, och en av tjejerna som var med hade försvunnit läääänge på toa. Efter 45 min började vi undra och skickade någon att spana. Hon hade föredömligt hamnat i kön till förfriskningarna.



Arenaöl på Ullevi. Det är folköl. Av något märke. Det går bra i detta fall. Jag vill inte ha något starkare, det blir inte så kul. Serveras i plastglas med lock. Priset är troligen ganska högt, tycker man det är dyrt kan man ju gå till konkurrenten. Jag slapp betala.

Ölet är kallt med härligt skumlager. Tydlig beska, låg kropp. Mycket lättdrucken. Den räckte ganska länge, det tar sin tid att dricka öl när man ska stå och applådera och hålla på. Tillsammans med konsertupplevelsen blev det totalt ett ganska trevligt öl.

Konserten? Jo, den var grym. Lite väl hög. Amandas iPhone kan inte mäta högre än 100dB, den stod i topp mest hela tiden.

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar