fredag, augusti 14, 2009

På't igen: Nyheter 15 augusti (imorgon)

Imorgon är det dags då. Mitt-i-månadensläppet på Systembolaget. Jag har kollat lite hur många flaskor som kommer, till Nordstan i Göteborg är det 180 flaskor Hoppin' Frog, 216 flaskor Left Hand, och 144 flaskor Shipyard.






Jag ska nog köpa just Hoppin' Frog och Left Hand. Jag funderade på att skippa Shipyard men ska nog ta en flaska för att se om de kan detta med humle.

Det är ganska gott om flaskor och det brukar inte vara någon rusning till ölnyheterna, det ser ut att vara lite småkul nyheter på spritsidan, så det kanske blir lite kö. Jag kilar nog dit hyggligt tidigt, vore ju himla smidigt att ta bilen så det inte blir så tungt att bära hem. Får se hur länge vi blir på The Rover ikväll.
Jag noterar också att Systembolagets starkölsförsäljning ökat med 7,6%. (DN, SvD) Svag kronkurs gör att danskar åker över sundet för att handla, undrar om de får med sog några godingar som det ovan?

Daniel

1 kommentar:

  1. Kommer att befinna mig i skogen då nyheterna släpps imorgon men det är ingen panik, finns säkert en hel del flaskor kvar på måndag då Regeringsgatan skall besökas. Är inne på samma linje som du vad gäller köp av öl. Boris har jag länge suktat efter.

    SvaraRadera