tisdag, augusti 18, 2009

Jag lyckades inte HittaBiran.blogspot.com + Brilltjôt

Som rubriken lyder, dempa hittade flaskan. Snabbt jobbat.

Jag fick en sen start, kom iväg till stan runt 12. Jag var inte jättesäker på var jag skulle leta men hade en strategi. Jag skulle börja på det ställe jag trodde mest på. Sen skulle jag gå till några till ställen som kändes rätt. Jag är ledig idag och tyckte det kunde vara skoj att gå runt och promenera med hunden, så även om jag inte hittade biran skulle jag ha en trevlig dag.

Jag och Porter tog bussen till stan och gick av vid Grönsakstorget. Jag tyckte det såg lite ut som väggen vid Pedagogen. Kilade runt där, det var fel. Inget gräs ovanför väggen.



Vi gick vidare mot Esperantoplatsen och gick runt och tittade vid en hög hög mur med dörr i. Inget där heller, och såg verkligen inte rätt ut:




Då gick vi upp mot Skansen Kronan där jag tänkte att det fanns god chans att hitta den, det kändes rätt på något vis. På vägen stannade jag till vid Handels och snackade lite med en student. Han hade tollare hemma i Linköping och tyckte att Porter var fin och trevlig.


Sedan gick vi vidare mot Skansen Kronan och gick runt den men hittade inget:


Det visar sig att vinsten uthämtats från detta ställe (inte precis där bilden togs, utan lite längre bort) ca 150 minuter innan vi kom dit. Trist för mig, kul för dempa.

Grattis dempa till vinsten, du får skriva om den, sedan starta upp en ny omgång av tävlingen! Vi fick i alla fall en lång och trevlig promenad. Jag lovade Porter att han skulle få korv om han hittade en öl till husse. Nu vet han att han kan kräva dempa på korven, alternativt den flaska Westvleteren 12 från 2003 som var priset så får han korv från husse.

--

Jag har korresponderat lite med Marc på Brill idag också. Han kom precis tillbaks från semester, trevligt! Jag frågade tidigare i månaden om Mikkeller Black Tie Barrel Aged Stout. Han skryter lite att den tillkommit på grund av honom, och att han har gjort etiketten. Kul! Den kommer någon gång till hösten, det ser jag fram emot!

Sedan försöker jag få tag på lite Ölands Gårdsbryggeris Segerstad Pale Ale. Kan inte köpas på Systembolaget, men Mornington Hotel på Avenyn hade. Får sticka dit och dricka en lättöl. Vore ju skoj att kunna handla lite go lättöl i Götet, finns butik som ställer upp på att köpa in? Jag föreslog Ica Focus i Gårda, någon mer butik borde väl vara aspirant?

Tydligen har Morgan ökat på kapaciteten på Öland (Oppigårds gamla grejer - de ska väl duga) så de kör igång lite mer med lågalkoholförsäljningen nu. Kul att det går bra för dem!

Lev gott!

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar