torsdag, augusti 06, 2009

Klart man är med i tidningen!

Ja ni vet hur det blir på sommaren, med tillhörande nyhetsstiltje, jag är ju tvungen att skriva något lite iögonfallande. Sanningen är den att Carl och jag är med i en tidning.

Det var en kall dag i april och Civilekonomföreningen Handels Vänner anordnade bryggeribesök. En hundring ville de ha och då ingick baguette, bärs och två timmars visning och snack om öl.

Väl där lyckades jag och Carl få några öl under rocken. Under rundvandringen frågade reportertjejen varför vi visste så mycket om öl. Vi hade visst stått ut lite ur mängden. Alla andra var "äldre," alltså minst min ålder och jag och Carl hade visst lyckats förmedla intrycket att vi kunde detta med öl. Eller så sa Carl det ganska högljutt under presentationen.

Vi blev fotograferade och intervjuade. Hade jag inte spillt öl på reportern hade kanske våra namn kommit med i artikeln, nu blev det bara bilder på oss. Inte så bra bild på mig, men jag är inte så fotogénique.

Artikeln? Bläddra till sidan 19 i tidningen PostEkon.

Daniel

1 kommentar: