tisdag, augusti 25, 2009

De jobbar hårt på Brill & Co

Jag hann inte mer än tänka att jag ville köpa Mikkeller/Nøgne Tyttebær innan Marc hade skrämt fram några lådor. OK, han hade gjort det redan innan men det bortser vi från. Hehe. Privatimporten är lagd, nu väntar bara lite administration innan de är mina.

Bra jobbat där.

Jag pratade tidigare i veckan att jag ville ha Ölands Gårdsbryggeris Segerstad Pale Ale (2,1%) i Göteborg. Gissa vad? Klart de har fixat detta.

Pierre Brill meddelar att den kommer att finnas till inköp efter kl 14 på fredag (28 augusti) i butiken:

Gudagott, Berzeliigatan 23.

Bra grejer. Jag ska dit. Kanske plockar med mig lite mer än bara bärsen, ser ut att vara en trevlig butik! De ska visst få in Dugges Brandmästare Andréns Törstsläckare också. Snacka närproducerat.

Daniel

7 kommentarer:

  1. Hurra hurra! Mer öl till mig! Får festa loss på Ölandsöl i helgen då!

    SvaraRadera
  2. Trevligt! Inte minst då man i stort sett bor några trappor ovanför butiken.

    SvaraRadera
  3. Tyttebär provade jag på festivalen i KPH, den var hemsk då iaf..

    SvaraRadera
  4. Hoppas det har gått över eller att jag gillar vad du tycker är hemskt!

    Daniel

    SvaraRadera
  5. Jag har hört blandade uppfattningar om tyttebär. Tycker att den låter kul. Hoppas att den är god. Annars ser jag fram emot Haandbryggeriet Haandbakk i surväg. Blir en låda av den till mig, bara mig.

    Fått svar på min privatimportförfrågan från Våga Vara Sur nu. De kan inte hjälpa mig. Har hänvisat bolaget direkt till Cantillon istället. Får se. Annars är det väll Cracked Kettle som gäller...

    SvaraRadera
  6. Jag kanske borde utveckla något.. Jag tyckte den var ytterst artificiell och sliskig, lite sötad lambic vibbar med socker o falskfrukt. Men vem vet, den ska ju vara ganska "vild", kan ha hänt en hel del sedan jag drack den och jag vågar mig faktiskt på att prova ett par droppar igen bara för att se vad som kan ha hänt.

    SvaraRadera
  7. Jag drack den i danmark och gillade den så smaken är nog som baken...:-) Jag har fö oxo lagt in en privatimportförfrågan på en låda. Är den usel får man väl slänga iväg lite flaskor på polarna :)

    SvaraRadera