torsdag, augusti 20, 2009

HittaBiran del 2, Daniels eskapad

HittaBiran del två är igång. Vi har fått tre ledtrådar än så länge från den förre vinnaren dempa.

Den första är en stillbild ur en film, den andra en stillbild på lite hockey och ett mål. Den tredje en film, samma scen som bilden föreställde.

OK. Första dagen lyckades jag hitta artikeln som bilden kommer från, en artikel i Vanity Fair om verklighetens mafioso som en del av handlingen i filmen Gudfadern handlar om. OK. Ingen hjälp överhuvudtaget. Kollar lite på IMDb.

Scenen är alltså innan en av snubbarna skjuter de två andra snubbarna. OK. Restaurangen heter Luigi's. Snubben gömde pistolen på toa. Visst. Ingen hjälp över huvudtaget då. Fint. Hittar ingen restaurang i Göteborg som heter Luigi's.

Sen kommer nästa ledtråd. Tre hockeyspelare. Snubben i vitt heter Lars Molin. Han har nummer 23 på ryggen. Hmm. En idé föds. Ledtråd nummer tre är grädde på moset, i alla fall vad gäller mina tankegångar.

Vad tänkte jag då? Jo kolla här:



Där huserar ett parkeringshur, ett ombyggnadsprojekt, ett dagis och KY-akademin. Jag kilar in och kollar. Duktigt öde här inne, hittar toaletterna. Har dempa gömt bärsen inne i någon av toaletterna?


Tveksamt. Jag hade inte tokmycket tid, kanske finns fler toaletter? Jag var bara på bottenvåningen.

Resten av veckan samt nästa vecka har jag inte tid att leka tyvärr, men jag kommer följa HittaBiran med spänning.

Lycka till!

Daniel

4 kommentarer:

  1. Det känns som att du är på spåret ;-) och du kände givetvis på dörren?!!
    Uffe

    SvaraRadera
  2. Ja, ryckte i dörren, lite lätt. Fanns inga handtag.

    Daniel

    SvaraRadera
  3. Molinsgatan 23 var skarpt analyserat. Dock är jag inne på ett litet annat spår än att det är en adress som avses. Jag går mycket på Molin-spåret och toaletterna. Det finns två parallella teorier som jag jobbar utefter.

    I morgon kväll hinner jag förhoppningsvis testa båda men sedan medges det inga nya försök att hitta biran innan onsdag nästa vecka.

    Lycka till i sökandet Daniel!

    SvaraRadera
  4. Underbart att Hitta Biran engagerar!

    SvaraRadera