onsdag, juli 01, 2009

The Rover tar över Delirium?

Det kom ett kryptiskt meddelande på Facebook, till gruppen The Rover Andra Långgatan 12 Fan Club. Jag tyckte bättre om det gamla namnet på den gruppen, men det var inte lika PK.

Meddelandet löd:

Subject: The Rover + Delirium = sant


Senaste nytt: The Rover håller på att yngla av sig, fr o m september nu även på Delirium! Adress: Kronhusgatan 2B


Ha en fortsatt trevlig sommar, och glöm inte: Det är så underbart svalt inne på Rover, tack vare den förnämliga ac:n, och räkmackorna är supergoda!


Kram till alla, Don Christo


Jag fattade inte riktigt, har de gått ihop eller har The Rover köpt Delirium? Bark på Ofiltrerat hittade lite info på Ölfrämjandet också, kolla länk på hans blogg vid intresse.

Jag undrar lite varför detta ägarbyte sker, om det är så. Ska de byta namn? Delirium är ju ett ganska väl inarbetat varumärke inom krogvärlden i Göteborg (kanske Sverige också). Jag undrar lite över om de ska göra några förändringar eller om tanken är att köra på som idag.

Viss förändring är alltid bra tycker jag, annars stagnerar man. The Rover är en riktigt bra ölkrog, många fina fat med bra ruljans, bra flaskutbud och tokbra personal. Delirium har riktigt många öl i sin lista. Alla som varit där vet att alla 2000+ sorterna inte alltid finns inne. Ibland har de riktigt skoj öl på fat också, men jag får känslan av att Delirium är lite av ett "turistställe," missförstå mig rätt. Alla som vill göra något "lite galet" går dit och bläddrar länge i ölmenyn. Det finns duktiga bartendrar även här.

Om inte annat blir jag sugen på att gå till The Rover och ta en god öl. Jag var på Red Lion med Carl tidigare i veckan men blev lite besviken på deras utbud. Det är inget fel på den, absolut inte, men jag har ju såna absurda krav för att bli imponerad. Tidigare (maj tror jag det var) hade de Nils Oscar Coffee Stout på fat. MUMS.

Tillbaks till att steka lite i värmen, den försvinner snart!

Daniel

4 kommentarer:

  1. Bara de nya ägarna, Christian och Pontus vet vad som händer. Mer info kommer kanske om ett par dagar.

    SvaraRadera
  2. Skall bli spännande att se vad som händer.

    SvaraRadera
  3. Det lär knappast bli sämre. Delirium har ju dalat de senaste åren medans The Rover snarare har blivit bättre. The Rover har haft en hel del roliga fat på sistone. Hoppas att det blir fler fat från Cantillon framöver! Och att Rover-grabbarna gör något åt de tråkiga lokalerna.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas framför allt att de utbildar delar av personalen om de har den kvar....

    Sedan tycker jag tyvärr att Rover har tappat lite på sista tiden, mycket samma gamla saker som återkommer och inte så mycket nytt och spännande. Får hoppas att det är tillfälligt.

    SvaraRadera