lördag, juli 25, 2009

Tråkig Avenyn Ale och Dale's Pale Ale på g

[Uppdaterat. Se: Dugges är tillbaka - med besked!]

Var på Red Lion och drack Dugges Avenyn Ale på fat. Jag vet att Mikael har haft problem med infektion men att han är på gång att få rätsida på bryggandet. Tyvärr var den Avenyn Ale jag drack på fat riktigt riktigt tråkig. Smakade som humle blandat med diskvatten. Inget kul alls och långt ifrån vad den varit tidigare. Nästa inte nått av den där härliga citrusaktiga humlen. Hoppas att det beror på ett dåligt fat eller gammal humle som måste gå åt. Enligt Weine verkar det i alla fall som om 1/2 Idjit och High Five! har blivit riktigt bra. Nej, jag kommer inte att avskräckas, Dugge är på väg tillbaks. Får se till att åka till Mölndal med Daniel när han kommer tillbaks från de mörka skogarna.


En gladare nyhet är att Dale's Pale Ale har blivit enklare att beställa med eget artikelnummer och inget krav på förskottsbetalning.

Artikelnummer: 501406-02
Pris: 32,60 kr
Kollikrav: Försöker få svar från Great Brands

Se till att beställa för fulla muggar så ska denna roliga burköl säkerligen kunna ta sig in bland bolagets i övrigt allt för tråkiga burksortiment!

[Tack Johan. Ibland går det fort och fel och man läser vad man vill läsa, inte vad det står.]

4 kommentarer:

  1. Bra info!
    Men du måste väl fortfarande privatimportera den? Den är ju inte listad på bolagets hemsida. Hoppas att det blir volymer så att den håller sådär smörig och fin som den ska va.

    SvaraRadera
  2. Tack Johan, det är helt riktigt.

    SvaraRadera
  3. Dale's Pale Ale var kollin om 12 tidigare har jag för mig. Jag ska köpa ett gäng att ha i kylen att bjuda vänner på när de kommer till mig.

    Jag börjar fundera huruvida jag inte kommer tycka att det är himla skoj att ha ett gäng Essentia Bina hemma att bjuda mina vänner på när de kommer på besök.

    Jag är lite ledsen just nu på BrewDog. När jag kommer till en riktig dator där det är lite lättare att skriva kommer jag att skriva av mig lite av mina känslor.

    Daniel

    SvaraRadera
  4. Bara 12 i kollikrav, lät ju bra. Fast på Great Brands hemsida står det 24, daterat december 2008 dock.

    SvaraRadera