fredag, juli 03, 2009

Dugges kommer igen, nya brygder ute!

Av en slump kollade jag in på Dugges hemsida idag. Där hittar jag lite info som jag delar med mig, jag blev lite glad faktiskt!

Bishops Avenyn och Red Lion har fått in Avenyn Ale. Ska provas på Red Lion. Sist jag var där tyckte jag utbudet var lite väl slätstruket.

The Rover får in Bollox! Trevligt. I övrigt ser jag på deras hemsida att de har lite från Oceanbryggeriet på fat. Jag gillar principiellt närproducerat.

3 Små Rum har fått in Celebration och ska snart få in 1/2Idjit på fat. Som tokig i mörk öl ska jag ta mig dit och intaga denna dryck.

Efter ett mail har jag fått bekräftat att samtliga dessa är på fat. Trevligt värre! Ska hålla koll på bolaget Mölndal för att se om 1/2Idjit kommer på flaska också, den ska i så fall inhandlas.

Detta kanske inte är nyheter för alla, men jag är inte ute på pubar riktigt ofta nog för att ha koll på vad pubarna har på sina kranar.

God fredag!

Daniel

1 kommentar:

  1. Kul att de är igång på allvar igen. De öl från Dugges som jag provat har alla varit stabila, vissa riktigt bra.

    SvaraRadera