söndag, juli 05, 2009

SobeRing Thought (Harringtons - Lord of the beers

Jag är hemma hos en kompis. Hon var nere i Nya Zeeland och kollade lite där de spelade in filmerna om Sagan om Ringen. Jag är inte tokintresserad, pallade aldrig att kolla filmerna.

När hon var där plockade hon med sig en öl hem. Lord of the Ringsölen. Kul! Den heter Harringtons SobeRing (lite roligt). Den är på 1%. Förväntan blir en mycket lätt öl med lite smak. Mindre än vanlig lättöl.



Utseende: Klar, halvmörk vätska, synlig kolsyrning. Halvhögt benvitt skum som återgår till ett tunt lager.

Arom: Fatkaraktär, lätt av whisky, sötma. Ingen fruktighet.

Smak: Mycket liten smak, lätt lätt fat och rostad smak. Ingen eftersmak. Som en riktigt utspädd porter. Ingen beska.

Munkänsla: Tät kolsyrning. Ingen kropp.



Jag är himla glad att jag fick prova denna öl. Bra törstsläckare, men som öl räknat tycker jag inte den var så himla kul.

Håll ögonen öppna efter privatimporten från Brill, Beer Geek Breakfast och Essentina Bina. Det händer grejer!

Daniel


0 kommentarer:

Skicka en kommentar