fredag, juli 03, 2009

Uppdatering privatimport - Essentia Bina och praktikaliteter

Enligt Marc på Brill har man nu sänkt kollistorleken för Essentia Bina till 24 flaskor istället för 42. Det innebär att vi har en chans att nå upp till vad som krävs. Hittills ser det ut så här:

Essentia Bina (per 6 juli)
Alex 2st
Rekan 4st
Uffe 2st
Johann 2 st
Dempa 1 st
Carl 2 st
Weine 2 st
Fredrik 2 st
Magnus 2 st
JonasL 2 st
Daniel 1 st
Hittills 22 st, 2 kvar.

Beer Geek Breakfast
Daniel 4 st
Carl 4 st
Weine 4 st
Magnus ca 4 st
Uffe 2 st
Johann 4 st
JonasL 2 st
Hittills 24 st. Vi är uppe i 2 lådor!

När det gäller att organisera sambeställningar är jag helt ny. Hur går man enklast till väga? Vid beställning ska man väll betala 10%? Hur är det sen när man ska hämta ut ölen, måste man hämta ut hela beställningen på en gång? Som student svider det lite väl mycket att ligga ute med 3429,6 kr. Någon med erfarenhet som har några förslag?

** Är det inte tillåtet att dela på privatimport gör vi det inte, utredning pågår. /Daniel **

9 kommentarer:

  1. Vid beställning är det 30%.

    Sen är det resten vid avhämtning.

    Mycke stålars.

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Det stämmer att det är 30% vid beställning och resterande 70% när du hämtar. Minimum att hämta ut är hela kollin, du får ett SMS när varje kolli kommer. Är det olika leverantörer kan det skilja någon vecka mellan att de droppar in.

    I det här fallet skulle jag rekommendera att du delar ut ditt kontonummer och ber oss som är med att betala in minst 30% (gärna 100%) så att det täcker din förskottsbetalning.

    /Fredrik

    SvaraRadera
  3. Kanske inte framgick innan men jag vill alltså ha fyra flaskor Essentina Bina.
    /Rekan

    SvaraRadera
  4. Jag föreslår att du kräver att samtliga betalar in hela summan vid beställningen. Det har nämligen varit lite problem med outhämtade objekt vid tidigare bestllningar vi gjort när vi gått ut brett med förfrågan. Det är ju ett mindre problem att stå med outhämtade öl om de redan är betalda :)

    Det är iallafall mitt tips.

    SvaraRadera
  5. Weine och Fredrik har goda idéer. Vad sägs om:

    1) Begära offert på 1 kolli Essentina, 2 kolli Beer Geek
    2) Lämna ut kontonr och be folk betala in stålars, lämna namn som referens
    3) Lämna ut mailadress och be folk maila insatt belopp och eget kontonr (om beställning inte blir av så vi kan skicka tillbaks pengar)
    4) Dricka god öl, när vi har stålars till ölen beställer vi.

    Vi är inte överdrivet oärliga, särskilt inte när det gäller öl! Dessutom ganska lätta att hitta.

    Har ni tankar/förbättringar?

    Daniel

    SvaraRadera
  6. Förslaget är bra tycker jag. När offerten kommit så meddela hur, var och hur mycket respektive ska sätta in så kör vi :-).

    /Magnus

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Hittade er sida av en slump. Kul att se att några på Handels uppskattar god öl. Jag är intresserad av 2 st av varje sort som ni beställer om det ej är fulltecknat.

    Niklas Egels Zandén
    Doktorand företagsekonomi
    Handelshögskolan vid Göteborgs Universietet

    SvaraRadera
  8. För min del går det bra att jag "släpper" två Beer Geek då jag meddelat att jag kan tänka mig att fylla ut. Men de övriga två vill jag dock gärna ha :-).

    Verkar som alla lådorna är fullteckande!

    /Magnus

    SvaraRadera
  9. Alla lådor är fulltecknade, men just nu avvaktar vi svar från Systembolaget gällande om det är tillåtet att göra på detta viset. Vi vill inte gärna bryta mot lagen.

    Daniel

    SvaraRadera