fredag, juli 10, 2009

Att göra: Töm faten på The Rover och köp Nils Oscar på beställningssortiment

The Rover ska hålla stängt nästa vecka för köksrenovering heter det i ett meddelande på Facebook. De vill ha hjälp att tömma faten på fredag och lördag. Tyvärr är det nog oavlönat arbete, varför jag nog inte deltar. Hrm, eller annan anledning.

Jag vill också passa på att tacka för att det finns lite goa öl från Nils Oscar på beställningssortimentet, utan kollikrav. Fina grejer. Jag köpte naturligtvis av alla.



86556 Rökporter, lagrad från 2007.




Jag plockade även på mig en vanlig Rökporter för att kunna jämföra med 2007 också. Kul.

Jag har hittills provat Coffee Stouten och den vanliga Rökportern, hoppas få tillfälle att prova de andra goingarna också, snart.

Den som är i Köpenhamn (eller nära) kan med fördel slinka in till Ølbutikken och plocka upp en flaska Den Sure Trækanon. Begränsad upplaga på 100 flaskor, för den som kan danska stal jag lite från deras hemsida:

En sour ale gæret med både saccharomyces, lactobacillus og brettanomyces og derefter fadlagret på et lille, nyt egetræsfad. 100 flasker produceret, som sælges eksklusivt i Ølbutikken!!

Ett hundra flaskor à 33cl, totalt 33L. Tänk om man kunde sälja och köpa så små upplagor i Sverige på ett så enkelt sätt. Visst det är lite begränsat att man i Danmark måste ta sig till Köpenhamn för att köpa denna öl. Men det är fysiskt möjligt. Är lagstiftningen i Danmark mycket enklare för bryggare än i Sverige?

Den som känner ett stort behov av att maila mig eller Carl kan nu finna en mailadress på min profil. Jag gör det enkelt, schnilleochschmak@gmail.com

Daniel

2 kommentarer:

  1. Det går faktiskt med lite tur att få -07 Barley Wine, har själv drabbats av d, trist. Har för mig att den var tappad i slutet av -06. Men nu hittar jag ingen i skafferiet, så jag har väl druckit upp dem.

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en liknande beställning härom veckan. Testade samtidigt den äldre Rökportern mot den nya och det var en tydlig skillnad (till den äldres fördel). Barley Wine fick jag 07-or av i min beställning, men den har ej provats ännu. Borde väl bara må bra av lite lagring?

    SvaraRadera