torsdag, juli 16, 2009

Mer Dugges och rolighet från BrewDog

Som jag har väntat!

Sedan jag läste att 1/2Idjit levererats på fat till 3 Små Rum har jag hamrat Systembolagets hemsida för att se om den kommit på flaska än. Inget har kommit upp än, men jag fick ett infall och surfade in till Dugges hemsida.

Den proklamerar att vi kan förvänta oss både 1/2Idjit och Bollox! på flaska till Systembolaget i Mölndal på torsdag den 23 juli. Mycket goda nyheter! Och självklart är jag i Värmland då! Faaaaan. Får se om det finns kvar till mig när jag kommer hem.

Jag ser i BrewDogbloggen att de gjort en rolig liten öl. Rake Raspberry Imperial Stout (AB:01). Samma öl på RateBeer. Hallon och stout funkar ju jättebra ihop, jag minns med värme och lycka Ritzons Hallonporter vi provade i Monks monter på Stockholm Beer & Whisky förra året. Nu har man slängt ihop 25kg hallon per fat Smokehead och buteljerat 50 flaskor. Resten har de till speciella events.

Hoppas det går bättre denna gång med frakten.

Daniel

1 kommentar:

  1. Var inte jätteförtjust i Hallonportern som de hade på Monks... Vart alldeles för syrlig och blaskig. Men jag ska inte klaga, hade jag bryggt en liknande hade den varit ännu syrligare och blaskigare :)

    SvaraRadera