söndag, juli 26, 2009

Detta är en ölblogg!

Detta är en ölblogg. Inte en något-annat-blogg. Men nu har jag för första gången på ett tag tillgång till min dator TILLSAMMANS med ett riktigt bredband. Då passar jag på. Det kommer naturligtvis en ölanknytning senare. Jag lovar.

Jag och min flock (fru och hund) är i Värmland på semester. Vi passade på att åka till civilisationen idag. Vi åkte till Heidruns Café för att lyssna på West of Eden. Och hon tjejen som var på fyrans morgon-tv här om dagen, Teresa Andersson. De bjuder också på trådlöst nätverk vilket tacksamt mottages.



Det blir nog skoj, förutsatt att det inte regnar. Mannen som har hand om stället står nu och läser en dikt han skrivit om Björneborg. Påminner om Bjørnebryg. Det var inte ölkopplingen.

Nu till ölkopplingen!

När vi åkte till Värmland sket jag i att ta med öl. Inget roligt att släpa på, sen dricker Amanda inte så jag såg inte fram mot att sitta och pimpla bärs ensam. Igår (lördag) var vi inne i Torsby, det närmsta stora samhället. Jag hade visst tappat bort linsskyddet till kameran i skogen. Visst, skall ersättas och det finns en fotobutik. Bredvid Systembolaget i Torsby.

Jag ville ha en öl. EN styck öl. Vad välja. Nu hade inte det bolaget så stort utbud heller. 130 sorter. Jag valde en Kwak för att den skulle vara längst och smaka mest. Jag kan ju lätt råka dricka upp en flaska lättdrucket ganska snabbt. Det ville jag inte. Frågan då, vad hade du valt, och varför? Du får välja av samma utbud som jag, Systembolaget i Torsby!

Till musiken!

Daniel


3 kommentarer:

  1. Red Seal Ale. För att den är så god.

    SvaraRadera
  2. Jag hade allt valt en Nils Oscar Rökporter.

    /Uffe

    SvaraRadera
  3. Asch det får bli en Orval... Betydligt (eller nja 20 sorter, men vi har fan ingen Rökporter, Red Seal Orval eller Kwak) bättre sortiment än mitt närmaste bolag.

    SvaraRadera