onsdag, augusti 25, 2010

Köpenhamn -snart!

Oj, snart är det dags!

Jag ska till Köpenhamn! Huvudskälet är att besöka Mikkeller Bar på torsdag, snacka lite strunt med James Watt (BrewDog) som ska lotta ut min ölflaska till mig, en End Of History, och bara ha det bra. Vad mer?

Ølbutikken direkt när jag kommer in. Mitt tåg kommer in kl 15.00, om SJ håller tidtabellen. Med lite tur hinner jag till Ølbutikken för att plocka upp lite godsaker till min resväska. Det är inte det att jag planerade resan efter öppettiderna, men ... jo det gjorde jag.

Mikkeller Bar. Jag går nog inte bara dit på torsdagen, onsdag strax efter Ølbutikken finns nog utrymme för en öl! Varje öl man köper är en lott i utlottningen av End Of History. Ju fler öl jag köper, desto större chans att vinna? Jag känner mig som en vinnare oavsett! - Det blir lite fler brygder som finns sammanfattade på lite olika ställen, men Beerticker.dk gör det bäst.



Wake Up Copenhagen: När jag släpat min rullväska en bit och fått i mig lite näring (öl) tar jag mig till hotellet och checkar in. En kollega som bott och jobbat i Köpenhamn rekommenderade detta hotell, för det var billigt. 400DKK/natt i enkelrum. För att vara Köpenhamn är det nästan gratis. Carl bodde förra gången inte så längt därifrån (Marriot) och området verkade reko (inte så pundigt).

Burger & Bun: Äta bör man, annars dör man. Stadens thairestaurang med stjärna i Guide Rouge öppnar en hamburgerrestaurang, dessutom med specialbryggd Mikkelleröl? Den öppnade idag och ligger cirka 400 hundra meter från Mikkeller Bar? JAAAAAA.

Ørsted Ølbar & Café: En given favorit varje gång jag är i stan. Otroligt bra öl, fantastisk sunk, fast på ett bra sätt. Jag känner mig hemma.

KIHOSKH: Jag har ännu inte besökt denna inrättning. En kiosk med sketabra öl. Hade vi haft lite friare att sälja bärs i Sverige tror jag att jag hade drivit något liknande detta ställe. En kiosk med bra öppettider (07.30-02.00). Den hade legat på Avenyn i Göteborg och det hade varit grymt tveksamt om jag hade låtit den vara stängd i 5,5 timmar (nästan 23% av dygnet).

Sen efter det får det bli lite spontant. Jag kollar nog Carls inlägg [ett, två, tre] om käk och så, men det känns lägre prioriterat. Jag ska ha kul!

Daniel @SchnilleDaniel / Schnille på Facebook

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen! Ska jag besöka vid min nästa Köpenhamnsvistelse.

    SvaraRadera
  2. Himla skit att hamburgerkedjan öppnar EFTER vi varit där! Sjukt nära vårt hotell tex, och nära Mikkeller bar. Dessutom är en i vårt gäng hamburgerfil så han hade säkert gått igång på det där :)

    Jag tycker som du, sikta in dig på ölen - skit i maten - iaf den finare varianten. Hur kul är det att gå ut och äta något finare själv?

    SvaraRadera