söndag, augusti 15, 2010

Inköpslista 16 augusti 2010

Dags för ett litet släpp till vinkällarbutikerna i Göteborg, Malmö och Stockholm. Här snackar vi begränsat antal flaskor.


11783 [125kr; 37,5cl] BrewDog Abstrakt 02 (AB:02) [RB]
11781 [65,20kr; 50cl] Amager Black Nitro [RB]
11780 [68,70kr; 50cl] Amager Nitro [RB]
11779 [45,50kr; 50cl] Det Lille Bryggeri Nelson Sauvin Pale Ale [RB]
11782 [79kr; 71cl] Sierra Nevada Harvest Southern Hemisphere [RB]



Jag ska försöka köpa en av varje. Danska Amager har imponerat tidigare, inte minst med sin Sundby Stout [@SchnilleDaniel]. Det Lille Bryggeris Columbus Ale [@SchnilleDaniel] var trevlig, även Mikkellers Nelson Sauvin Single Hop IPA [Schnille], varför jag tror på en vinstkombination där! 

Förra året provade jag Sierra Nevada Harvest på fat [Schnille] på Bishops Arms Järntorget. Jag provade den lite senare än Carl. Trevlig enkel öl, men den hade tappat lite i aromen då den hade stått på ett tag. Jag vet inte om jag vill ha en så stor flaska som erbjuds, så jag kanske skippar den, får se hur det känns.

Vad ska ni plocka på er?

Daniel


4 kommentarer:

  1. Blir en av varje, som vanligt. Kul att prova nya öl. Dock är jag lite skeptiskt mot Abstrakt 02.. Var inte så förtjust i den första.

    SvaraRadera
  2. Bara brewdogs för egen del då det var den enda jag inte provat förut (och ingen av de andra är för mig värda ett återköp i nuläget). Men ni som kan det skotska bryggeriet... Vad är grejen? Man läser om american strong ale på 18 procent men så är det en imperial red ale på 16. Varför de olika uppgifterna?

    SvaraRadera
  3. Triple Dry Hopped Imperial Red Ale står det på www.abstrakt.com (brewdogs sida för "ölserien")

    SvaraRadera
  4. Fick AB:02 redan i juli och gillar den. Väntar med spänning på AB:03. Var inte alls imponerad av någon av Amagers öler.

    SvaraRadera