onsdag, september 02, 2009

BrewDog designar ny etikett - 5AM Saint

BrewDogs nya brygd 5AM Saint ska ha etikett. Vilken färg ska den vara och hur funkar texten? Det vill de ha hjälp med. Etiketten:



Oj, fel av mig, blandade visst ihop dom. Inte så konstigt kanske. Här är den som dom har på förslag:


Carl skrev ju om etiketter tidigare. Jag tyckte det var skoj ett tag men nu har jag nog tröttnat på allt trash-talk av oss konsumenter (läs: kunder). Om alla gör likadant tappar man ju det unika i sin profil. Här lyckas nog BrewDog ändå eftersom de (enligt mina flummiga tankar) har mätt ut ett segment av öldrickare som inte är intresserade av att gå till specialbutiker och handla öl, men gärna handlar premiumöl i sina vanliga matbutiker.

Det är nog just strukturen för alkoholmonopolet i Sverige, kanske inte jantelagen som Carl skrev om, som gör att vi inte bland svenska mikrobryggare ser samma försök att aggressivt erövra platsen som "extremast" bland ölmärken som säljs i matvarubutiker. All den starkare ölen säljs på samma ställe och är där matchade mot andra öl som klarar matchen.

Tar man en vanlig matbutik i, säg, Köpenhamn, så är det ju Carlsberg, Carlsberg, lager, Tuborg, lager. Sedan står Ølfabrikken ut som lite roligare. Så är nog fallet i England, rätta mig om jag har fel, att det är vanlig öl, vanlig öl, blaskig öl, vanlig öl och BrewDog som står för det lilla extra.

Detta sagt, gillar jag de två avslutande meningarna, och det ska sägas att jag håller med om meningen "Would you apply the same lack of care, knowledge and passion in other areas of your life?"

Såsom äkta bloggare tänker jag klaga utan att föreslå förändring eller förbättring. Det är för att jag kan själv inte komma på något bättre. Hade jag varit sportintresserad hade jag varit sån som sitter på läktaren och skriker okvädningsord åt domaren och spelarna.

Kan inte någon skärpt läsare som kan detta bättre än jag gå in och hjälpa dem!

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar