fredag, september 04, 2009

Ny design, ny adress!

schnilleochschmak.blogspot.com ... det är för långt!
Vi tittar då och då på hur ni läsare hamnar hos oss. Det finns många sätt att hitta oss. Det som är lite störande är att ovanligt många besökare hittar oss genom att googla ordet "schnille" eller "schnille och schmak."
Detta säger mig att det är för svårt att komma ihåg adressen till oss. För långt. För många bokstäver. Konstigt avslut (blogspot.com) för de som inte hänger på bloggarna dygnets alla timmar. Vi behöver något bättre, kortare och kärnfullare. Gärna med lite mer punch, som det uttrycktes på Nolliaden.
Sagt och gjort. Den nya adressen är:
Busenkelt!
Till och med lättare än att googla. Lättare att komma ihåg när kompisar vill veta adressen. Där har jag en annan lösning som funkar ännu bättre, vi kommer upp som träff på en rolig sökning hos Google. Kärnfull och den sätter sig på hjärnan. Vi är träff nummer två i dagsläget, blir nog svårt att slå Flashback på den punkten.
Både jag och Carl är lite rastlösa. Jag vill att det alltid ska hända saker innehållsmässigt, Carl är likadan men inte lika extrem. Carl är lika extrem som jag när det gäller förpackningen. Därav NY DESIGN! Jag tycker den är skitsnygg och jag tror den passar oss bra för vad vi planerar för framtiden!
Vi har haft skitkul fram tills nu, det tänker vi fortsätta med. Vi hoppas ni får ännu roligare nu!
Daniel & Carl

2 kommentarer: