tisdag, september 01, 2009

Dagens inköp - 1 sep 2009 på Systembolaget

Hur blev det nu med inköpen? Vi kom till bolaget någon minut efter öppning. Kö och kalabalik. Det var släpp på ett vin som verkade populärt, Vacker Tass. Den var begränsad till en per person och tog slut direkt. Jag och Carl promenerade lugnt till ölavdelningen.

Vi var tre-fyra pers som stod och tittade lite på hyllorna, plockade någon flaska och växlade några ord. Vi hajade till lite när jag såg detta:



Oceanbryggeriet India Pale Ale på hyllan på bolaget i Nordstan. Trevligt! Inget mer bökande med att åka till Gårda för att köpa en sorts öl. Den ska tydligen få stå på hylla i ett år. HK bestämmer för varje artikel vad som ska stå utöver vanliga sortimenten förklarade en trevlig anställd i butiken. Hoppas på fler sorter!

Jag och Carl plockade på oss lite flaskor och stod och tittade. Här hände inget mer roligt så vi tog våra korgar till kassan.



Det blev inte så blodigt dyrt, 443,50kr. Då tog jag två av Black October, Old Stock Ale och Timmermans Oude Gueuze. Ingen påse, jag hade väska och tre tomkassar med mig. Jag köpte även lite annat. Så här blev det:



Jag köpte till en Daleside Monkey Wrench och en Ocean IPA.

Det ska bli mycket spännande att prova den italienska ölen och Sigtuna Black. Urthelerna ser jag fram emot också, för att inte tala om den njutningskavalkad jag förväntar mig av Timmermansölen.

Mums mums.

På bussen hem fick jag svar från privatimporten. 12st Nøgne Ø/Mikkeller Tyttebær 50cl. 69,90st. Taget. Delar med Carl, undrar just vad jag ska med 6 flaskor till? Räcker säkert med en eller två egentligen.

Daniel

3 kommentarer:

  1. Jag prövade Oktober Chest tidigare under kvällen. Kunde inte riktigt avgöra om det var fel på ölet eller inte, men den slutade i vasken.

    SvaraRadera
  2. Jag befriar dig gärna från en Tyttebaer eller två :-)

    SvaraRadera
  3. Vi drack också oktober chest. Syrlig och jästig var den. Inte heller säker på om den skulle vara så. God var den iaf inte.

    @Christer. Vi kan säkert avvara en var. 5 borde jag klara mig utmärkt på.

    SvaraRadera