söndag, september 06, 2009

Mer livebloggning från och med Avenyn

Nu fortsätter livebloggandet. Skyll på iPhone, eller klåfingriga fingrar.

Efter Bishops blev det som sagt The Rover och en Rainbow Warrior. Den var intressant, men inte jättebra. Mer om den senare. Till deras supergoda burgare blev det en Dugges Bollox. Så god! Besöktet avrundades med en Chimay Vit. Störtskön belgare. Allt från fat.

Niklas och Pelle snackade en del om Ölrepubliken. Surt att Delirium gått i konkurs efter att de betalat handpenning. Nu kan det både gå fortare och långsammare. Det märker vi.

Nu sitter jag med en Dugges Avenyn Ale. Smakar som samma batch som jag och Daniel drack ur Mikaels lagringstank. Sååå goood.


Dugges Avenyn Ale

Nu må jag ha lätt avtrubbade smaklökar och nedsatt stavningsförmåga. Men vi gör ett försök.

Doften är helt underbar! Bassets vingummin, så där klibbigt färska. Apelsin och ananas. Passionsfrukt, jordgubbar och övermogen mango. Jag sitter här med ett flin från öra till öra.

Smaken går i samma spår. Vingummin och en hel tropisk fruktkorg. Karamelliserade apelsinskal är gott. En lätt beska finns det i färsk apelsinskalstil. Men det är mest frukt, underbar frukt.

Munkänslan är lätt smörig, lite som Dale's Pale Ale. Medelstor fyllighet. Kolsyran bubblar på tungan. Krämig.

Tokgod: Det här är absolut världsklass! Jag ska aldrig mer dricka Avenyn på flaska. (Hehe, jag dricker avenyn på avenyn.) Den är aldrig lika kul på flaska. Gissar att det är färskheten. Sorry Stockholmare, era fat ligger i farozonen.

Hade jag avverkat färre öl så hade jag kanske delat ut högsta betyg. Nu håller jag mig och reserverar mig för eventuella höjningar.


Nu blir det bio. Brad Pitt har siktet inställt på nazijävlar!

Carl

2 kommentarer:

  1. Haha, kul med livebloggande! Synd att man inte bor i göteborg å får dricka färsk dugges ibland. Filmen va rätt schysst, helt okej att se med några öl i västen tror jag =)

    SvaraRadera
  2. Jag hade kallat det fyllebloggande, inte livebloggande. Inget fel i det, men rätt ska vara rätt! Hoppas filmen är bra, jag har hört mycket gott om den, särskilt österrikaren som spelar med. Brad Pitt ska vara sådär i de få scener han är med i.

    Jag hamnade på Bishops Domkyrkan, vilket hade ett föga imponerande utbud av för mig intressanta drycker. Peché Mortel Solstice d'Hiver och trevligt snack med en kollega blev det, innan jag skulle hem till middag och han till pokerturnering.

    Daniel

    SvaraRadera