torsdag, september 17, 2009

Stockholm avklarat, för den här gången

Nu sitter jag på Stockholms Central och väntar på tåget hem. Hem till Götet. Och hem till sängen. Skönt. För det har varit en lång dag, lång och rolig.

Det är många intryck att smälta (och en del alkohol). Förväntningarna var höga. Som ölintresserad så är Stockholm Beer något att se fram emot. Det är tredje året på mässan, och det här var lätt bäst hittills.

Men det var inte vad jag förväntat mig. Missförstå mig rätt. En väldig massa goa öl var det, bland de godaste jag druckit. Men det är inte de som är behållningen. För mig är öldrickandet en social sysselsättning. Det är ölen tilsammans med andra människor son är kul. Att prata och jämföra. Om öl, och annat.

Sedan vi startade bloggen i våras har det passerat en massa digitala människor. Det hat varit mail, kommentarer och andra bloggar. Tyvärr har ansiktena och människorna bakom saknats. Trots att vi är många bloggare från Göteborg har jag och Daniel knappt haft koll på de andra. Vi började ju ungefär samtidigt som Göteborgsträffen, och missade den.

Nu är det dock skillnad på den fronten. För det var tätt med kul, fd digitala, människor på mässan. Dels en massa kul folk från leverantörer och bryggerier, däribland Brew Dogs bryggare (helskön), Brillgänget, tjejerna på Galatea, snubbarna på Great Brands, Håge från Närke och Sigtunakillarna (Johan från Femkommanoll stod visserligen och slavade, men du får höra till kommande kategori). Och självklart våra kollegor - de andra bloggarna. Vi var ett stort gäng. Gruppbild kommer (bra idé, Jocke var det väll).

Tanken var självklart att nämna några öl. Det kommer. Men inte idag. Det är ju en annan dag imorn också. Nu ska jag sova de ca tre timmarna hem. Tåget kommer strax. Om en och en halv vecka ska jag tillbaka. Skönt att slippa åka tillbka samma dag då.


Ha det gött på er.
Carl

0 kommentarer:

Skicka en kommentar