tisdag, juni 09, 2009

Torrhumlingsbugg - lösning?

Jag hade lite problem med kolsyrningen när jag torrhumlade min Mikkeller Simcoe Single Hop IPA. Jag tänkte att det var att jag lämnade den för länge, att jag gjorde fel.

Manker testade också att torrhumla samma öl med samma humle men på ett annat sätt, han hade också problem med kolsyrningen. Jag tänkte lite, kom på något som kanske hjälper. Apropå att jag dricker en flaska BFM La Meule. (Skriver om den imorrn)

Patentkork.

1) Kyl ölen, frys humlen (kalla vätskor håller kolsyra bättre)
2) Peta ner humlen i en flaska med patentkork
3) Häll på ölen försiktigt
4) Stäng flaskan, ställ i kylen
5) Öppna flaskan, servera. Varde skum?

Vi får se, jag ska testa detta. Blir ju inte värre än nu. Tar väl en sil för att ta bort humlen.

Hundrade inlägget också tydligen. Hej vad det går. Och på ett mer personligt plan ska jag ha en iPhone 3G S den nionde juli.

Daniel

1 kommentar:

  1. Hehe, räknar som en kråka och ser lite dåligt. Detta var visst inlägg 99, inlägg nr 100 var den med sjukskrivningen.

    Så kan det gå när det går för fort.

    Daniel

    SvaraRadera