onsdag, juni 24, 2009

Spridda tankar - amerikansk öl på burk

Det är 28°C i skuggan ute. Här inne är det svala och sköna 27,1°C. Jag gömde mig i förrådet tidigare, som alltid är svalare, bara 22°C. Skönt.

I dessa (korta, men) varma tider är det trevligt att ha lite kall öl att sippa på. Helt otippat önskar jag att jag hade lite mumsig, kall, Dale's Pale Ale. Det har jag inte. Överambitiös som jag är surfar jag runt lite och finner att Oskar Blues (som gör Dale's Pale Ale) även gör lite andra öl som verkar roliga. Särskilt Gordon och Old Chub.

Jag hittade först ett klipp på YouTube som var skoj, som förklarar lite detta med idén bakom att paketera grym öl på burk:



I Sverige är det Great Brands som distribuerar Dale's Pale Ale så jag mailade dem och frågade om de kunde fixa fram ovanstående för mig roliga ölar. Får se vad svaret blir.

Om de kan ta fram, är det någon som är på en privatimport? Naturligtvis förutsatt att det är rimliga priser vi talar om. Jag ska nog försöka få till en platta Dale's Pale Ale oavsett, jag har läst att de kan ligga runt 25kr burken.

Tillbaks till värmen!

Daniel

3 kommentarer:

  1. Jag har beställt Dale´s två gånger. I vintras och nu senast för ett par veckor sedan.

    Nu hade priset gått upp några kronor till ca 30kr/burk, men det kan eventuellt bero på att jag även beställde Old Chub första gången vilket borde ge lägre fraktkostnad/burk.

    Hur som helst säljs den i 12-pack och levererades på endast ett par dagar från förskottsbetalningen.

    SvaraRadera
  2. Gör en beställning. Hittar vi inte fler så kan vi dela.

    SvaraRadera
  3. Olof: Priset spelar ingen roll vare sig du beställer fler eller inte. Däremot har Great Brands höjt sina priser.

    Att den ibland går att få som 12-pack är ju bra.
    Jag misstänker dock att de burkar som går att få tag på är rätt gamla. Beställde ett gäng för över 1 år sedan, kanske mer,och det är nog samma burkar som fortfarande är i omlopp..

    PS. Gordon är sjukt bra, iaf när den är hyfsat färsk.

    SvaraRadera