fredag, juni 05, 2009

Projekt Dricku, nu händer det grejer!

Jag smakade av projekt Dricku nu. Som ni kanske minns är det ett försök att imitera gotländsk Dricku, men med lite modern variation. Jag bryggde, jäste och satte över till klarning. Den smakade illa. Jag var missnöjd. Jag tillsatte enbär i ett försök att förbättra smaken. Vad hände?

Det funkade! Den smakar bra och nu har den stått på klarning ett tag. Lite längre än jag ville egentligen då jag inte har varit så sugen på att gå och titta till den. Jag var rädd att den skulle smaka illa eller vara infekterad och körde huvudet i sanden, för det man inte vet kan inte skada en.

Jag tog mod till mig och smakade nu. Mums. Enbären har verkligen slagit genom och lyfter upp smaken och bidrar lite till kroppen också. Jag ska tappa över på flaska och se till att kolsyra ganska hårt, för att skapa lite läskande tendenser. Det blir nog riktigt gott!

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar