torsdag, november 05, 2009

Twitter, ska det vara nödvändigt? + Guinness slår på stort!

Nödvändigt? Nä. Men kul!

SchnilleDaniel på Twitter

Ända sen jag såg att FemKommaNoll.tv hade ett twitterflöde i sin blogg har jag också velat ha det. Jag tycker det ger en lite mer "livekänsla" över det hela. Carl kallar mig gärna uppdateringsfreak. Jag älskar våra så kallade livebloggningar. Jag tycker det ger lite mer levande känsla. Inte så statiskt. Det du läser händer, NU.

Jag fattar inte Twitter. Jag försöker lära mig. Det finns snabel-a och hashtags. Så mycket tror jag mig fatta men jag är total n00b. Twittergrunkan till höger i sidan är inne på prov, om det blir överflödigt, trist eller jobbigt ryker den igen. Jag vill gärna förnya mig så jag provar gärna saker live.

Den största styrkan jag ser med att ha en Twittermojäng är att jag kan fylla på med information jag kommer över som jag inte tycker är inläggsvärdigt, men lite skoj, eller sånt som inte är ölrelaterat. Det där med ölrelaterat kan man ju sträcka på i och för sig. Exempel? OK.

Jag hittade ett underbart klipp på YouTube, där Christopher Walken läser Poker Face med Lady Gaga. Mycket bra! Det fick mig direkt att tänka på klippet där William Shatner läser Elton Johns Rocket Man. Dessa ville jag publicera. Jag skulle kunnat sträcka på begreppet genom att säga att när jag o Carl sitter och provar öl brukar vi hamna på YouTube efter typ tre öl. Därmed ölkopplingen.

Nu slipper jag den ursäkten, slänger in det som Twitteruppdatering bara så blir det inte så kluddigt i inlägget.

Länkarna? OK, då. Christopher Walken (2009) och William Shatner (1978). Bra grejer!

--

Tycker ni förresten att det skulle vara skoj att få tag på Ölpass från Stena Line? Håll ett öga på Schnille och Schmak framöver!

--
Guinness slår på stort med en ny reklamkampanj, "Bring it to life" cool och välproducerad reklam. Tydligen en parallell till hur ölet produceras.




Daniel

1 kommentar:

  1. Det är bra att twittra :)
    Nu har man ännu mindre tid till att göra riktiga saker...

    SvaraRadera