onsdag, november 11, 2009

BrewDog Nanny State - Insanely Hopped Imperial Mild


Crap English translation as brought to you by Google Translate.

Idag hämtade jag ut ett paket på Posten. Förvisso ingen riktig post, men däremot kom inte paketet via Posten heller utan Schenker. Däri fanns några roliga överraskningar, som jag skriver om senare. Det jag ska skriva lite snabbt om idag (utförligare provning har jag planerat med Carl, och då kör vi ett inlägg till) är BrewDog Nanny State.

Ölet beskrivs som en Insanely Hopped Imperial Mild. Löst översatt då, extremt välhumlad imperial lättöl. Med en alkoholhalt på 1,1% är den faktiskt hälften så stark som en lättöl. Min plan var att ta med den till jobbet och dricka till min lunch, fiskbullar. Amanda kom hem och såg den på bordet, varvid dessa planer grusades och den dracks till middag istället, blodpudding. Jag jobbar natt nu, om ni undrar så lunch kommer efter middag för mig.


Det blev jättebra! Kroppen är förståeligt mycket liten och smaken är totalt obalanserad till humlens fördel. Mycket arom, hyggligt stor smak och en djup beska som sitter i ett tag. Visuellt är ölen inbjudande, mörkare än jag hade trott!


Den här bilden tog jag för texten på baksidans skull, men jag tyckte det blev så kul med Amanda i bilden också, bakom glaset! Vad står det då?

A paranoid hop overdose for a PC generation.

Society today is in an all too dangerous place.

ASBO-ed three year olds loitering in alley ways, CCTV recording our every move and misplaced suitcases grinding entire public transport infrastructure to a halt.

No wonder you've been reduced to a quivering wreck, battening down the hatches at three in the afternoon with Ofcom on speed-dial.

At BrewDog we appreciate your inability to know your limits - especially when it comes to alcohol - which is why we've created Nanny State.

This idiosyncratic little beer is a gentle smack in the right direction.

It's time to draw your net curtains, sit back with Nanny and watch your favourite episode of Last Of The Summer Wine. It's finally safe to enjoy alcohol again.

Please note: BrewDog recommends that you only drink this beer whilst wearing the necessary personal protective equipment and in a premises that has passed a full health and safety risk assessment for optimum enjoyment.

Jag gillar den och önskar att Coop tar in den på rödback så jag kan köpa en back för 39,90. Det kommer inte att hända.

Daniel

4 kommentarer:

  1. Hahaha jag tycker den här grejen är riktigt kul. Fick du med "the necessary personal protective equipment" i paketet? ;)

    SvaraRadera
  2. Nä, men jag har planer till provningen med Carl :)

    Daniel

    SvaraRadera