lördag, november 07, 2009

Ölrepubliken 2 dagar i rad





Igår blev det ett besök på Ölrepubliken innan bio med Johan. För att testa köket och stilla mitt primala behov beställde jag in en råbiff. Toppen! Den fick ackompanjeras av en Dugges Holy Cow. De mörka brända kolatonerna passade perfekt med köttet.





Nu sitter jag på Ölrepublikens officiella invigning. De bjuder på tre fatöl och mat. Tackar! Revbensspjäll och Westmalle Dubbel visar sig vara en grym kombination. Nu mer öl!

Missa förresten inte vår utlottning av Stenas Ö(l)luffarpass!


Carl

4 kommentarer:

  1. BJUDER på tre öl och mat? Wtf?!
    Varför fick man inte nån inbjudan? Nu ska jag bojkotta Nicke å gänget i all evighet, nä jag är inte bitter.. bara utfattig :(

    SvaraRadera
  2. Blev ganska besviken på Ölrepubliken. Att de inte lyfte ut den otroligt fula och lokalförstörande balkongen var ett misstag. Vill man köra östeuropeisk ölhall med högt i tak och långa draperier vid fönstren funkar inte en balkong bang smack mitt i smeten. Jag menar man väntar sig nästan att se blomlådor och ett parasoll. Ölen var bra men var sitter jag så jag slipper se balkongen?

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Lämpligtvis uppepå balkongen!

    Daniel

    SvaraRadera
  4. Tack Daniel för tipset! men jag kom på att jag slipper se balkongen om jag dricker min öl på Beefeater.

    SvaraRadera