tisdag, november 03, 2009

Porterfestivalen lördag 14 november kl 13.00

Göteborg bjuder på en till slags porterfestival, mer än den som avhölls på Bishops Arms Järntorget som Carl skrev om. Spektaklet avhålls i hotell Novotel i Klippan, för vissa kanske känt som det gamla Carnegie Porterbryggeriet.

Porterfestivalens hemsida är hyggligt informativ och rekommenderas ett besök! Obligatorisk anmälan på sagd sida! Priset är ganska facila 100kr inklusive fem provsmakningar och ett glas. Ytterligare provsmakningar köpes på plats, fem för 50kr.

Bilden naturligtvis stulen från porterfestivalens hemsida.

Jag fick precis ett kul mail från projektet Göteborgs Nya Bryggeri också, de ska visst ställa upp med en provbrygd, troligen av den mörkare varianten. Något annat hade ju inte passat sig på denna tillställning!

För de som lyckats missa att läsa det, var de med i P4 också den 27e oktober, ca 11 minuter in, kolla länken. Den ligger kvar i 30 dagar som jag förstår det.

Naturligtvis var jag redan dubbelbokad innan jag fick reda på datumet för festivalen, varför jag tyvärr inte kan gå dit. Ska ni dit?

Daniel

1 kommentar:

  1. Skulle man ju gått på om det inte var för att det finns annat som lockar än mer i Hamburg just den helgen.

    SvaraRadera