måndag, november 02, 2009

Kö till bolaget

[10.55]
Äventyret slut! Några kronor fattigare några öl rikare. Ingen provning nu, direkt till jobbet!

Hittade ni era nyheter?

[10.43]
Tweakat inköpet lite. Jag har så mycket öl hemma, både köpt och bryggt så jag köper bara en av varje av de intressantaste. Och två BrewDog. Mycket folk här!





[10.32]
Fått tag på lite öl. Ingen extrem åtgång i alla fall. Osäkert om var Beer Geek finns. Ingen personal som plockar ut just nu.




[10.28]
Nu kommer jag snart in, kön går nu bara till slutet av butiken. De har att göra personalen i vinavdelningen. En väktare överser också.

[10.18]
Fortfarande kö till insläppet. Lite tumultigt när företräde gavs till folk med nummerlappar och inte alla hade. Eller om alla hade. Det är ganska trist i Nordstan kan förtäljas. Kaffe på donken var bättre än att stå i kö.

[10.05]
Insläppet går trögt, några tappra själar står borta vid ölnyheterna. Kanske blir rullning på ölen idag ändå? Jag kommer nog fokusera bara på BrewDog Paradox och Haandbryggeriet. Och troligen HogHeaven, den lät trevlig.

Jag tar en fika på donken medan jag väntar.

[09.50]
Inte helt oväntat är det kö till bolaget nu. Som tur är köar man mest till Mackmyra, andra whisky och champagner. Jag ställer mig inte i kön utan väntar lite.





Utanför bolaget Nordstan i Göteborg 09.50.

Daniel

14 kommentarer:

  1. Jag dök förbi runt 10.10, det var fortfarande kö ända bort till Feskarbröderna. Såg att det var endast typ 3 killar vid ölhyllorna och resten stod och skulle till vinkällaren för whisky eller annat. Frågade om det var okej att jag smet genom till ölhyllorna och ingen hade något emot det, förutom han som muttrade "svänger du av åt höger mot min whisky får du en smäll.." :)

    Köpte bara 2st Hog Heaven och 1 Thomas Hardy, det har gått åt en heeel del pengar i Köpenhamn + privatimporten. Är sugen på isle of arran men är lite kall och väntar till löning på att köpa några sådana, de borde finnas kvar med tanke på att det kom 9000 flaskor till sverige..

    SvaraRadera
  2. 24 flaskor Hardy's gick direkt på Karl Johansgatan. 24 flaskor kvar i hela Västra Götaland, i Knalleland! Bra ställe. Det måste väl vara en försenad leverans? Gubbarna i Gårda muttrade bara något om "slutnoterad".

    SvaraRadera
  3. Efter att ha stått i kö så många gånger då det varit riktigt exklusivt blev det nu till att man ringer och beställer. Rätt stora mängder finns ju och det lär inte ta slut på en timme. Dessutom så blåser det som fan här i Sthlm...

    SvaraRadera
  4. Usch, just nu hatar jag mig själv för att jag är pank. Får hoppas att det finns något kul kvar när jag får pengar.

    SvaraRadera
  5. @rojo: Hardys fanns i Nordstan. Ganska många när jag var där.

    Daniel

    SvaraRadera
  6. Jag var förbi min butik i Linköping strax efter 12. Det fanns kvar av allt utom Thomas Hardy. Där hade två kunder köpt alla tillgängliga flaskor.

    Vad gör folk med all öl?

    SvaraRadera
  7. Lund har hur mycket Hardy som helst. Plockade 7 flaskor till mig och Stouter...

    SvaraRadera
  8. Är det bara jag som tycker det är extremt svinigt att köpa typ 12 flaskor av ex. Hardys? Det finns kollin att beställa för dem som vill ha så mycket. Tycker man borde tänka på att det är fler som vill ha, men kanske inte kan hänga på låset varje gång.

    SvaraRadera
  9. Fick tag i vad jag helst ville ha, utan att bli ruinerad. Såg att Dempa smet förbi den tröga kön och insåg att det vore det lättaste. Egentligen hade jag nog velat köpa mer, men det blev i alla fall. 2 Weasel, 2 Hardy's, Paradox, Hog Heaven och Lunator. Får se om det blir mer senare i veckan. Ransonering av Thomas Hardy också...

    SvaraRadera
  10. Har precis kommit hem från bolaget i Rotebro. De hade mycket av allt förutom Hardys som det bara fanns 11 flaskor av. Köpte en av varje förutom Hog Heaven och weasel som jag provat förut.

    SvaraRadera
  11. Hardys finns i depån beställde
    på gårda

    SvaraRadera
  12. Jag besökte Nordstan kvart i sex och då plockade ett av butiksbiträderna precis fram ytterligare en låda Hardy's. De måste bara ha misslyckats med att få in ölet i datasystemet.

    SvaraRadera
  13. @Daniel @Victor Ja, det fanns flaskor i dag på lunchen, som tur var. Nu verkar saldona stämma också. Dvs, de är slut i Nordstan. :)

    SvaraRadera
  14. Tur att jag köpte tre flaskor där idag då.

    I vilket fall är inte alla flaskorna slutlevererade. Jaegerdorf (Karl Johansgatan) får in fler imorn. Gäller säkert för fler bolag. Annars kan man ju alltid beställa.

    SvaraRadera