fredag, oktober 23, 2009

Semesterbärs, BrewDog "till salu"


Jag är på semester. Därför har det varit lite stiltje med nya inlägg här i veckan. Jag har hamnat med hela svärfamiljen på La Gomera, en Kanarieö. Himla sympatiskt är det. Varmt och skönt, sol, bad, vandringar, båtturer (sjösjuk fortfarande, blä) och gott att äta.

Dricka då?

Tja, ölen och ölutbudet lämnar en del att önska. Jag har funderat lite på det också, säg att de hade haft lite roligare öl, då hade jag provat den och tyckt att fasen vad lite rolig öl de har. Nu är det istället ingen rolig öl och då får man ta det som det är. I och för sig hade det varit jäkligt gött med en BrewDog Punk IPA här. Hade passat riktigt fint i solen och värmen.

Vad finns då här? Inte så mycket. Stort urval av storlekar. 25cl och 100cl flaska och 33cl och 50cl burk av San Miguel.


Heineken och Carlsberg finns också. Det jag fastnat för är det lokala ölet, Dorada. Samma sortiment som San Miguel men det finns nästan alltid på fat och har skicket att smaka lite mer än de andra ölen. Den svalkar gott i värmen och tar inte så mycket plats från resten av upplevelsen. Bland annat en mycket bisarr dryck som är gjort på strårom och palmsirap och mest påminner om Jäger. Palmsirapen gör sig mycket bra på pannkakor och friterad ost däremot. Måste ju prova de lokala specialiteterna som de lurar på oss stackars turister.




Jag är mycket nöjd att få slippa Sverige en vecka. Visst, det var porterfestival på Bishops Järntorget, men jag är inte bitter. Jag har ju detta:



Jag har även lärt mig att jag gillar att bada, både i pöl och i havet. Gärna flera gånger om dagen. Även att jag blir hysteriskt sjösjuk och att det håller i sig flera timmar efter att jag kommit i land.

När jag kommer hem ska jag köra en provning av DLG: Kalaskulan Robust Porter och min klon av Beer Here Lupulus på flaska för att se om det blir annorlunda än från fat. Senaste jämförelsen med originalet gav för lite beska i min version.

--

Nyheter då!

Kolla in ett erbjudande om att bli aktieägare i BrewDog också. Jag har bara skummat genom de första 25 sidorna av erbjudandet, men det skulle kunna vara en kul grej och kanske till och med en trevlig investering. Jag ska tänka lite på det och se.

Hirigalzkar nosade upp en rapport som skrivits finansierad av .SE som handlar (jättelite) om oss! Bloggande i stort, sen uppdelat i olika teman (mat, dryck och några fler), sen hade man delat in det hierarkiskt efter hur pass liknande begrepp och språk och så man använde, utefter den ögonblicksbild de analyserade. Vi och dempa hamnade på samma ställe. Bra, jag gillar dempa så något rätt gör vi ju i alla fall då!

Daniel

2 kommentarer:

  1. Du skulle semestrat i någon engelsk håla i stället. Mindre sol, bättre öl. Man får ju prioritera!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar er också!

    Tycker du semestrar helt rätt, en solsemester är precis vad jag hade behövt nu.

    SvaraRadera