lördag, oktober 10, 2009

Att dricka Essentia Bina

Christian Skovdal Andersen har bryggt en trevlig öl som heter Essentia Bina. Ni känner nog till den. Vi funderade på att göra en privatimport men kom fram till att det kunde vara juridiskt ... känsligt ... att skrapa ihop folk på en helt öppen blogg och sedan skicka iväg en beställning. Synd, men så kan det vara.

Nåväl, detta misslyckande gjorde oss inte mindre sugna på ölen! Jag, Carl och Johan var på Haket någon dag och provade den. Trevlig. Mumsig. Stor härlig restsötma och härligt kryddig.

Jag gick tillbaka en tid sedan och spelade in ett klipp med min telefon men har inte lyckats få ut den ur telefonen på ett bra tag. Idag tror jag att jag har lyckats. Det är inget proffsigt som FemKommaNoll.tv. Nej nej. Det är bara en film som visar en skön känsla.

Att sitta på ett sådant, eh, komplext ställe som Haket. Med syntare (tror jag det var). Tung industrisyntmusik sa någon att det var. Och så sitter jag som en kontrast till det och njuter av en trevlig öl, till bra pris. Det är ett mångfacetterat ställe Haket.



Lev gott!

Daniel

4 kommentarer:

  1. Är det olagligt med sambeställning? Kan inte se varför man inte skulle få sambeställa. Är det inte som att be sin kompis som just nu står på bolaget att köpa ett par öl till mig också?

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt öl. Märkligt ändå att vissa på RB verkar tycka den är för spritig... tycker själv det kändes väldigt välbalanserat med väl dold alkohol för att vara 16%. Kan ju bero på att man är olika känslig, dock. Överdrivet starka imperial stouts kanske är min grej :)

    SvaraRadera
  3. @fajanen: Någon ölbloggare kollade med Systembolaget. De ansåg att det är okej att gå samman några tidigare bekanta om en sambeställning, men att göra det på en publik internetsida ansågs vara på fel sida gränsen för brott mot detaljhandelsmonopolet.

    I övrigt håller jag med om att Haket är ett höjdarställe.

    SvaraRadera
  4. @bark: Hade jag inte frågat hade det nog inte hänt något men jag tyckte det var bäst att få det utrett av någon med specialkompetens. Särskilt om det skulle stå mitt namn på beställningen.

    Daniel

    SvaraRadera