fredag, oktober 16, 2009

Livebloggning från Ölrepubliken - från öppning framåt (del 2)

[21.55]
Nu stoppar vi livebloggningen från Ölrepublikens öppning för ikväll. Vi har haft skoj och träffat trevliga människor. Lokalen är tokpackad med folk och jag tror och hoppas att de kommer kunna leverera utmärkt service, öl och mat. Sedan får de se till att bibehålla och utveckla så de inte råkar ut för gamla Deliriums öde, att bli trötta och menlösa. Detaljer, förnyelse och passion! Kör hårt!

[21.40]
Nu blir det en till bild eller tre. Jag fick tyst på Carl och Martin. Fy vad det är tråkigt att lyssna på en chalmerist och en handelsstudent försöka berätta för varandra att de är mer rättmätiga ägare till något gemensamt konsultingbolag. SNAARK! Jag vill ju ha en god öl!

Här sitter vi lilla gänget:


Gästfotograf från Stockholm Beer & Whisky 2009 Anders Ingvarsson (i mitten), Sara och Ingo (vänster resp höger).


Carl övervakar arbetet med att skriva text och redigera bild:




[21.23]
Jag tror att Porter Drinkers Association är i lokalen (såg någon hög hatt), men min fotograf vägrar gå och fota. Jag skyller det på Carl som börjar prata om kårlivet på GU. Skärpning! Och Carl hämtar ingen öl till mig. Vad händer egentligen?

[20.50]
Nu kommer bilderna!

Niklas i toppform!


Carl står i lokalen.


Black Golding hälls upp. Snyggt.

Folk.



[20.40]
Jag får ju inga nya bilder för de ska visst redigeras till perfektion. Då får jag jobba med de bilder jag har. Kolla bilden på burgaren kl 20.05. Den ena härgjorda pommesen har ett bett i sig.

Jag skäller på redigeraren men får ändå inga bilder. Jobbar vidare på det!

[20.13]
Fler bilder!
Denna skumma typ i hatt (bidragit med lite foto till oss tidigare; Kaj Fehlhaber) får öl serverat. OK, inte just den på bild, men bilden är snygg.






[20.05]
Fler matbilder!
Burgare:


Musslor:



Carl med mussla och Lindemans Gueuze från fat!






[19.55]
Nu skulle jag säga att det är bra med folk i lokalen. Inga sittplatser lediga som jag ser. Bra jobbat. Jag väntar på lite foto från Martin, men han sitter och beskriver en gång han tog bilder på en tjej där det kan ha blivit lite för mycket visat.

[19.29]
Maten avklarad. Burgaren är samma stuk som på The Rover, musslorna var goda och allt gick ner fint! Nu har vi beställt in en till runda med öl, för min det blir det en Max Golding. Trevlig öl. Vi var tidigare i veckan nere och kollade i ölkällaren och såg något vi ville ha. Dock verkar det som de inte kommit till försäljning ännu. Lämnar något till framtiden!

[19.03]
Nu har min mat kommit, då blir det lunchpaus i skrivandet! Kom hit, det finns några sittplatser kvar längst in!

[18.53]
Här sitter vi och skriver och tar en bira.


Panerad ost!



[18.45]
Jag skulle ta en bild på den panerade osten med min iPhone. Det går ju inte. Martin tog fram sin stooora kamera.



[18.34]
Mingelbild vid öppning:



[18.29]

Menyn, som utlovat! Sida 1

och sida 2:





[18.19]
Jag har beställt, en burgare och en Celebration från Dugges.

[18.12]
En snabb räkning ger ungefär 30 gäster just nu. Ljudet är inte alls så skarpt som det var förut. Sammetsgardiner och ljuddämpande i taket gör sitt. Ljuset är sådär lite behagligt krogmörkt. Trevligt ställe. Ingen musik just nu, bugg?

[18.10]
Personalen är rutinerad och de har bra koll verkar det som. Det flyter på som om de inte hade stressat som dårar bara några timmar sedan!

[18.05]
Vi sitter på övervåningen, kom gärna och snacka med oss!

[18.03]
Nu är det öppet och de första gästerna tar plats och beställer öl!

4 kommentarer: