onsdag, februari 17, 2010

Lika som bär?

Ni har säkert läst det innan. BrewDog släpper återigen världens (just nu) starkaste öl. Det är en superduper IPA som numer innehar rekordet. Enligt BrewDog själva en kvadruppel-IPA. Fyra gånger så mycket av allt.

Det finns en hel del att diskutera om ölen, och om ni kollar runt lite så kommer ni också att finna att det diskuteras. Punkter som diskuteras är huruvida den har ett existensberättigande? Är det osmakligt att använda sig av 2000 människors död till namnet? Är det bara en reklamploj? Med mera frågor.

Jag tänker på två saker nu bara. Det första naturligtvis, hur smakar den? Den andra saken är att de har snott vår design till flaskan. Avgör själva! Jämför gärna typsnitt med vår logga och färgschema.

Nu är det ju självklart att vi tillåter dem att stjäla detta eftersom det verkar vara en intressant öl. Lite smickrande också att ha en flaska designad efter vår bloggdesign. Då blir det ju också desto intressantare att få tag på en flaska!

De skulle säljas på webbshoppen för £40. Inte så farligt egentligen? Eller? Jag blir ju lätt fartblind när det gäller nya öl som jag tycker verkar intressanta.

Nåväl, alldeles oavsett vad man må tycka om deras marknadsföringsstrategi tycker jag filmen var underhållande och lagom festlig.

Jag ser även fram mot den senaste Devine Rebel, barley winekollaborationen med Mikkeller. Jag tyckte den förra var klockren.

*Tillägg 2010-02-17 kl 15.15
Namnet kommer tydligen från filmen Sink the Bismarck från 1960. Jag har inte sett den än, men ska försöka göra det under morgondagen.

Daniel

5 kommentarer:

  1. Haha! Komiskt att dom ska va värst hela tiden.
    Dock är jag lite nyfiken på hur den kan tänkas smaka.
    Sen är det självklart att de tagit inspiration från era färger. De verkar ju kolla till er blogg då och då så det tror jag är medvetet.
    Skoj!

    SvaraRadera
  2. Satte igång och köpa en, men sen var det 40 punf i frakt också, alltså 933 riksdaler. Lite för mycket för en öl som mna inte hört några utlåtande om...

    SvaraRadera
  3. Marcus: Testa att plocka ihop 11 ytterligare flaskor, jag har för mig att frakten upp till 12 flaskor är samma £40. Då blir det utslaget på lite fler flaskor iaf.

    Daniel

    SvaraRadera
  4. Varför får jag en märklig känsla av att denna kommer recenseras på er blogg snart? Ni får väl en gratis som ursäkt för designstölden era rackare, hehe. ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken utmärkt idé!

    De använder dessutom fortfarande bilden på mig i skyddsmask i sin marknadsföring av Nanny State.

    En öl låter som en klockren kompensation!

    SvaraRadera