måndag, juni 08, 2009

Shopping i helgen, plus en intressant tanke

Jag har varit på resande fot i helgen. Skulle till Stockholm och hälsa på lite släkt och fira lite olika saker.

Då tänkte jag att det är klart jag kan multitaska! Jag brukar ju handla bryggsaker från Humlegården på postorder. Det är ganska sura fraktpengar. Malt är ju inte så himla dyrt, men det är tungt. Jag var sugen på en stor kastrull också, sura fraktpengar där också.

Humlegården ligger utanför Vallentuna, inte så långt från Stockholm. Lätt att jag gör en stor beställning (i mina mått mätt) och hämtar det med bil när jag ändå är i närheten! Jag köpte väl 60-65kg malt av olika sorter, en stor kastrull och lite annat småplock som jag ville ha. Frakt: noll kronor. Gut.

Detta fick mig att börja tänka. Vi är väl några som beställer från Humlegården i Göteborg. Jag har jobbat för en transportfirma förut, det går ju sketmånga bilar mellan Stockholm och Göteborg. Att ställa in en pall längst ut på en trailer ska väl inte behöva kosta så mycket?

Om några bryggare går ihop kan vi sambeställa och ordna transporten på egen hand till lägre pris än Postens pris? Jag är jättenöjd med servicen, men priset lämnar en del att önska.

Eller hur gör ni andra bryggare på Bästkusten? Köper ni malt från England? Känns lite bakvänt att malten går från England till Göteborg (troligen) till Stockholm till Göteborg.

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar