måndag, juni 01, 2009

Hoegaarden Rosé, lite olika åsikter...

Det råder visst lite olika meningar om Hoegaarden Rosé i pressen, uppfriskande att se att det inte bara rosas allt som är nytt och lättdrucket. Å andra sidan hade det varit kul att läsa något balanserat om drycken också.

GPs Thomaz Grehn kallar den för alkoläsk, som passar till fjortisfylla. Hälften rätt kanske? Alkoläsk tycker jag är fel, det är ju öl. I grunden. Eller? Sött kladd kallas det:

För ingen vuxen människa med smaklökarna någorlunda i ordning kan väl få i sig mer än en klunk av det här kladdet?

Femkommanoll.tv länkade till en rolig artikel i DN, där denna dryck höjs till skyarna som en sommardryck som passar som apéritif.

... en balanserad hallonsmak utan alltför hög sötma gör mig glad.

Ja, hur ska man tänka? Jag minns att i Köpenhamn, på BarleyWine, sålde de en korg med tjejgrejer. Choklad och lite tjejöl, enligt deras tycke. Då låg det två burkar Hoegaarden Rosé med.

Matbloggen Matgalen har provat den, tyckte den var sådär verkar det som. Efter att ha provat den själv kan jag verkligen INTE rekommendera den. Underlig kemisk/artificiell smak, ingen kropp, ingen (bra) karaktär. Nej, denna hällde jag ut i vasken, där den hör hemma.


Daniel

1 kommentar:

  1. Tycker den vart god och har redan presenterat en liten kommentar efter min första burk.
    visst är jag färgad av att jag redan innan druckit den. men har man normala förväntningar och tar den för vad den är så.

    SvaraRadera