torsdag, juni 18, 2009

Amerikansk ölmingel 29 juni

Jag var på Bishops Domkyrkan några dagar sedan för att vänta på bussen någonstans varmt. Funderade på att ta en liten öl men det var alldeles för mycket folk och kö till baren. Tittade lite på kranarna, inget överväldigande heller. Då observerade jag detta! (Mobilkamera=grynig bild)

Måndag den 29e juni, kl 18, är det alltså amerikansk ölmingel med Stefan Hellström från Wicked Wine.

Jag har läst lite på andra (Stockholms-)bloggar att detta förekommit. Fajanen om Bishops Sumpan. Läste lite om att Bishops Avenyn körde amerikansk vecka i april eller maj också, som jag inte riktigt hittar just nu. Det verkade skoj, jag gillar att grotta ner mig i ett tema.

Jag snokade och snodde lite från Wicked Wines hemsida. Stefan är denne herre:

Bilden publicerad med tillstånd.

Klart jag mailade och frågade vad han tänkte ha för sig! Stefan svarade snabbt som attan:

Det blir en provning med amerikanska öl, kombinerat med ost och choklad. Tyngdpunkten ska ligga på bryggerierna Sierra Nevada och Flying Dog. Sex olika öl med sex olika ostar och två choklad. Utöver detta blir det ett wild cardöl.

Jag vet inte vad det kostar men det låter som en rolig liten sammankomst, och efter löning också. Smart. Jag är nog sugen på att gå. Får se vad priset är!

Daniel

1 kommentar:

  1. Priset blir visst 250kr.

    Inte skitbilligt, men kan finnas lite värde i det...

    Någon mer som ska dit?

    Daniel

    SvaraRadera