måndag, juni 01, 2009

Lite inhandlat, juninyheter

Det är alltid lika spännande att gå till bolaget när det öppnar, särskilt efter en helg. Många intressanta personligheter som förstärker en del av mina fördomar. Nu var jag på Jægerdorffsplatsen, vilken har ett trevligt klientel av självutnämnda 'ölgubbar.' Jag bodde något kvarter bort i fem år, så jag känner igen de flesta. De fem åren lärde mig också att det är praktiskt med ett systembolag nära, men inte alltid så trevligt.

Hur som inhandlade jag lite av nyheterna som kom ut nu.


Laddade upp med mer Mikkeller Simcoe Single Hop IPA, som jag garanterat torrhumlar igen.

Sierra Nevada ESB, trodde jag stod för Extra Special Bitter. Nä du, Early Spring Beer. Amerikansk märks det att den är, på kapsylen står det "Use bottle opener."

Oppigårds Summer Ale skrämde mig lite, flaskan och etiketten för tankarna till deras Easter Ale som jag tyckte var ganska obehaglig.

BFM La Meule blir en intresant upplevelse. Jag har provat några öl från Schweiz när jag varit på besök i Zürich men misslyckats fatalt med att hitta några intressanta öl. Det roligaste jag hittade var en dubbelbock som bryggdes under fullmånen eller något. Samma tanke som Grebbestads Lunator. Kul med patentkork!

Sist och definitivt inte minst, Rogue Double Dead Guy Ale. Denna ska jag dricka färsk, men det är lite osportsligt att sälja nioprocentig öl på 75cl flaska.

Sen beställde jag ett kolli (15x50cl) Hökhålts Sommarale från Grebbestad. Om någon vill byta till sig en eller några flaskor är jag aspirant på det! De kommer runt den 8e juni.

Kort och koncist, nu ska jag ut i solen igen och njuta samtidigt som jag försöker sälja min Draughtmaster. Någon aspirant på den?

Daniel

0 kommentarer:

Skicka en kommentar