lördag, juni 06, 2009

Lite Mikkeller Nelson Single Hop IPA

Ett snabbt inlägg, sen tillbaks till förberedelserna för en liten fest vi anordnar.

Vi var ju i Köpenhamn den 27 maj, och väl där provade jag en öl på Ørsteds. Mikkeller Nelson Single Hop IPA.

Den är alltså bryggd med bara Nya Zeeländsk Nelson Sauvinhumle. Den har vissa likheter (i smak och arom då) med Sauvignon Blancdruvan. När jag smakade tyckte jag att det kom fram en del roliga toner, mycket krusbär minns jag särskilt.


Vacker färg, den var nog lite kall egentligen. Jag hade nog uppskattat att få den i kupa också, men nu var det inte så:


Men här måste jag bekänna en sak. Jag skrev smaknoteringar men har tappat bort dom. Jag har letat sen vi kom hem men inte hittat dem. Ölen var riktigt god, frisk och hade en lätt fruktighet. Jag kommer prova denna igen!

Glad nationaldag!

Daniel

2 kommentarer:

  1. Väldigt parfymig minns jag. Ganska trevlig, men man lessnade lite på den efter halva.
    Hade säkert köpt den igen ändå för att ge den en till chans.

    SvaraRadera
  2. Nelson Sauvin och NZ-humle är nästa stora grej..

    Tja.. eller.. fatlagrad öl och och nuevo-lambic är väl nästa stora grej.. men sen.. sen kommer NZ-humlen..

    Kom ihåg vem som sa det först ;-D

    Lasseg

    SvaraRadera